fredag 28 december 2007

Las Vegas dag 17

Jörgen dag 17 (nu stämmer dagarna bättre)

Uppgång för kl.12 och vi käkar buffen på Sahara som inte är nån höjdare men italienska avdelningen och omeletten är god. Sen drar vi till tornet för att shoppa lite grej och det blir en hel dag i olika affären. Jag köper 2 par nya skor och några tröjor. Tillbaka på hotellet vid kl.17 och vi börjar ladda för kvällens drabbning som blir 150 dollars på Caesars Palace. Nu börjar vi bli lite igenkända trots att det ofta är olika personer när man reggar sig så kunde dagens kille båda mitt och Anders förnamn :-)

Turnering börjar helt vilt och det åker ut spelar helt tiden på mitt bord. Dom flesta gör riktiga fiskspel men jag får ju ingenting av deras marker. Men jag är iaf med och efter pausen får jag AA som jag bara limpar med i tidig position. En short spelare ställer in och en ställer oxå in.
Dom har båda mindre än mig så jag ställer ju såklart oxå. Spelare1 har A8 och Spelare2 J 10.
Ser ju rätt så bra ut iaf och vinner jag så har jag 10k ett bit över medel. Men floppen är.....
10 10 10 !!!! och jag har bara 3.8k kvar.

Hinner knappt gå ett varv och jag ser ner på AA igen den här gången höjer 3xbb till 1200.
Får en syn av en och en spelare går all in och jag ställer oxå in degen och det blir syn.
Kommer inte ens ihåg vad synaren hade med all in killen har KK och mina AA håller.
Är på 14k och det ser bra ut. Men nu blir blindsen dyrare och jag får inga spelbara kort.
Blindar ner mig till 5.8k på blinds 600/1200 200 ante och det är desperat läge.
Bestämmer mig för att ställa mörk om jag är först in och det blir så jag går all in och BB synar med AQ jag vet ju inte vad jag har men viker upp 8 2 och nu klonkar jag 2a på turn och dubblar upp. Skönt att någongång få ha lite tur i ett 35-65% läge. Har nu skapligt med marker men behöver ju ha bra fotarbete då det är två bord kvar.

Läget kommer då jag har BB och alla foldar till SB som ställer. Jag tycker det känns som en steal och tar syn med A8. Han visar upp A3 och floppen är Q 7 5 en bra flopp för mig.
Men turn är 3 och han vinner jag har nu bara 3k kvar istället för 27k och medel är 20k.
Åker ut i nästa hand då jag ställer med J9 och möter A7 ute på plats 15.
Men som alltid så har man ju Anders att kolla på så jag går direkt till det andra bordet för att se att han är duktigt short med kanske 5k kvar. Lite klonkar senare och han har en bra stack.
Han vinner bland annat med AQ mot AK , A10 mot QJ (med Q på flopp). Så det blir finalbord för Anders där han ibörjar får en duell med AK mot 10 10 och klonkar en K.
Med fem spelare kvar är han tvåa men då går han i en duell där båda har toppträff men Anders sämre kicker och den handen går inte att rädda. Sen är han short och åker ut på 5:e plats och 460 dollar. Även denna gång sprintar Anders till muggen under spelet och jag dokumenterar allt. Snart ringer nog friidrottsförbundet och vill värva honom. Helt klart är det iaf att det här är en grej som stör andra spelare då dom ser hur seriöst Anders tar på turneringen.

Pekka dag 17:

Caesars: I andra potten blir jag åskådare till en all in preflop mellan TT och AK.
Sedan kommer en försenad deltagare, en hyperagressiv spelare, jag känner igen från en tidigare turnering här. Han går all in i sina två inledande potter och försvinner ur turren, som äntligen kan börja på riktigt. Jag får en kommentar från en deltagare som såg min ångvältarframfart på Omahan senast, vilket bidrar till att jag får många av potterna osedda. Korten är inte dåliga – jag sätter tre set, och om jag hoppat med i två andra hålpar, skulle seten ha suttit där också! Stacken har byggts upp från 5 000 till 11 000 då jag floppar A72 sittandes med 72. potten beats upp lite fram och tillbaka, för att slutigen avslutas med en all in från motsåndaren. Jag viker handen, ett par tusen fattigare, och kvinnan visar upp A7. I en pott med tre kvar går jag all in med AT i klöver. Den första har ca 4 000, med vilka han synar. Den andra motståndaren, en mycket tight spelande kvinna, foldar helt planenligt. Jag möter AT i ruter!
Floppen fläks upp med tre ruter – ouch! Med mina förskrämda 5 000 kvar hamnar jag på 400 i BB, detta med någon fjuttminut kvar innan blindsnivån ska höjas till 300/600. Ett par spelare limpar med, men kvinnan från potten innan höjer till 1200. Jag går all in lite överilat med mina QT, vilket följs upp av en syn från henne sittandes med KQ. Vilket ger mig respass från turneringen.
Shoppar lite, och hittar Jörgen utslagen vid ankomsten. Vi kollar in AE som tydligen varit illa ute flera gånger, och som nu sitter shortstackad. Vi går fram några gånger till bordet då han går all in. Han klarar AQ mot AK genom en split. Sedan har han AT som möter QJ där Q träffar på floppen. Men det är ju Anders, så esset kommer på turn, vilket ger honom potten. Han jobbar sig genom fältet, för att slutligen åka ut som femma – sju priser delades ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Then see if everyone wakes up just before they go off READ/LEARN - Take the time out to read an eBook that you purchased but just haven't had the chance to get to He might be knowledgeable in Dogmatic Theology after his wide reading in the field but it does not make him a scholar in that field This is a matter of priorities
? Resolve to give the training time and support to workDoes she have a safe place at home?Absolutelyre playing at another city, state or country

[url=http://www.authenticnikefalconsshop.com/julio-jones-jersey-for-sale-c-15_19.html]Cheap Julio Jones Jersey[/url]
[url=http://www.authenticnikefalconsshop.com/michael-turner-jersey-for-sale-c-15_20.html]Michael Turner Jersey Sale[/url]
[url=http://www.authenticnikefalconsshop.com/julio-jones-jersey-for-sale-c-15_19.html]Julio Jones Jersey[/url]