söndag 23 december 2007

Las Vegas dag 11

Jörgen dag 11:


Vi börjar dagen med att testa buffen på hotellet. Det var ingen stor smakupplevelse men pastan var rätt god så det var väl iaf prisvärt med buffe för 11 dollar.
Sen är det internet som gäller och uppdatering av bloggen. Måste hålla till i korridoren för på rummet får jag ingen signal. Det tar några timmar att uppdatera allt under tiden kör Anders cashgame på hotellet och går över 100 dollar plus på 2/4 fixed limit.

Klockan är efter sex när vi drar oss ner till Caesars Palace för att spela deras 150 dollars turnering. Som vanligt hamnade Anders och jag på samma bord igen !
Jag får en bra start då jag får AK och träffar K en syn med hela vägen och jag har 8.5k efter 10 min spel. Sen kommer kortdöden och jag blindas sakta ner till 5k igen medans Anders går som tåget och vinner med AsAc mot Jc8c flopp 5c 4c 2c dom går all in och klonken kommer med 10c på turn och Anders dubblar upp. Sen har han även QQ och 77 där han klonkar set och får max betalt. Ställer med 10 10 och vinner blindsen/antarna på 200/400 50 nivån.
Bordet bryts och vi är 40 spelare kvar av 88 startande. Jag hinner bara vara på det nya bordet i 5 min när jag får KK utg och limpar med. En spelare höjer till 1200 och får en syn när det är min tur igen. Inte mycket att tveka på har 5.6k totalt så trycker in det och spelare 1 synar den andra steker länge men viker. Han har 10 10 och klonkar 10 på floppen och jag är ute......
Spelare 2 som la sig sa att han hade QQ tänk om han hade reraisat istället.

Rätt så tiltad så drar jag runt på Caesare en stund innan jag går in för att kolla dom andra.
Tyvärr är Pekka ute men Anders går bra och har runt 30k.
Pekka och jag glider runt lite på Forumshops innan vi går tillbaka och kollar Anders.
Dom är 13 kvar när vi kommer in och Anders är all in med K7 efter bordet AKJ9 den andra synar med J9 men rivern är A och Anders dubblar upp.
Efter det är Anders säker för finalbord och ITM. Väl på finalbordet så går det rätt fort och inom 20 min är fler utslagna och Anders har haft AQ,QQ,AK,AA !!! (han vinner bara två av dom händerna).
När dom är fyra kvar ligger Anders sist men dom kommer överens som en rak delning av prispengarna. Så Anders får 1870 dollars ! Grymt bra jobbat och vi andra får en liten bonus som gör att vi oxå går plus på turneringen :-)



Pekka dag 11:

Caesars: AKs på första given. Jag höjer till 3BB i tidig position. Nästan hela bordet synar. Floppen är full av skräp, och jag passar till nästa spelare som betar bort hela bordet. AK igen tre potter senare. Med 4BB lägger sig alla direkt.
Sedan drabbas jag av, inte Nevadaöknens ökända torka, men dess motsvarighet i hålkort. Jag är hårt nerblindad och behöver göra något. Den vid bordet som drar i sig alla potterna ackompanjerat av sitt oupphörliga snack (det finns oftast en sådan vid dessa bord) får en all in mot sig av mig, på vilken han foldar. Snackaren, en rätt duktig spelare, gör en snygg fold i en jättepott mot en nyanländ spelare. Han sätter motståndaren på J9 efter lite kontrollfrågor, foldar korten, och mycket riktigt: motståndaren viker upp J9, de enda möjliga korten som kunde slå snackaren. Jag tripplar upp snackarens BB, vilket synas av endast honom. Jag går nu all in mot honom med JJ, vilket efter tröstlöst infofiske synas av hans AJ. JJ håller, och jag har dubblat upp. Avvaktande spel av HPK:aren under resten av perioden. Blindsen når nya smärtsamma nivåer, och i ett som jag bedömer som strategiskt korrekt ögonblick, går jag all in med A5. Snackaren foldar, men BB kan inte vika sina JJ, vilket kastar ut mig ur turneringen. Jag hittar Jörgen sitta bedrövad en bit bort. Han har tydligen har åkt tidigt med KK mot TT som blev ett set. Hade QQ höjt skulle kanske TT foldat, vilket hade gett Jörgen potten. Anders är kvar, så trots att det gått dåligt för oss finns det mycket underhållning kvar. Jörgen ser något i ögonvrån mitt i vårat samtal. Iförd sina nynköpta matchande blåa sportskor ser vi Anders remma genom hela lokalen mot toaletten. Servitriser och annat löst folk som inte sitter stilla kan efteråt dra en lättnadens suck över att inte ha blivit omkullvälta. Jag tipsar Jörgen om en omgruppering samt framtagande av kamera inför returen, och en snyggare löpsekvens i poker än den som nu finns dokumenterad får man nog leta förgäves efter.
AE har nu satt sig i fullkomlig respekt vid bordet. Att vägra lämna några hålkort otittade genom alltför utdragna ”restroombesök”, påpekanden om antar som andra lagt i för mycket etc. ger ett seriöst och vaket intryck. AE tar en syn med K7 i ett läge där klonk krävs på rivern. Vi reser oss upp och lutar oss in över bordet för att se klonken sitta. AE lyfter upp bägge armarna och skriker ut det högljuddaste ”YES!” som jag hört av honom tidigare. En sekvens av bra starthänder inom loppet av 20 min levereras till AE i ett sent skede av finalbordet där blindsen är kännbara för de flesta: AQ, QQ, AK och AA. Dessa håller honom kvar till det skede av spelet där bordet kommer överens om en deal. AE ligger nu klart plus på sin Vegaspoker, och man kan bara vara stolt över att vara en av två sugfiskar till denna pokerhaj som denna storstad sakta börjar upptäcka. Vi drar kl 2 på natten till en närbelägen restaurang och äter gott.


1 kommentar:

Koivulainen sa...

Den där rushen är nog det värsta vi sett sedan Ben Johnsons dagar, är ni säkra på att Anders inte var dopad med Jolt Cola eller något? : )