lördag 22 december 2007

Las Vegas dag 7

Jörgen dag 7:
Måndagmorgon och vi går upp rätt sent för att sen dra ner till Downtown Las Vegas och Freemont street. Vi ber taxichaffisen att släppa av oss vid en stor butik med bara Gamblings artiklar. Dom har det mesta där och lite till. Vi går runt länge och kollar på alla grejer men det blir inget handlat. Sen traskar vi ner mot Fremont street och där är det dax för frukost klockan är ju bara strax efter kl.12.30 :-)
Frukosten blir en grymt stor NY Steak det är imponerande stor men det mesta glider ner.
Sen går vi längs Freemont street och kollar in på Binions och ser Hall of Fame där.















Vi tar en taxi tillbaka till Caesars Palace för att spela deras 75 dollars Omaha turnering som dom kör på måndagarna. Vi är framme i god tid och turneringen samlar 41 startande. Som vanligt hamnar jag på samma bord som Anders. Jag får ingen vidare start men kommer igen lite då jag vinner med en turnad stege. Bygger sen på stacken fint till över 7k innan jag får iskalla kort igen. Med 5k kvar floppar jag tvåpar med A5 på handen och flopp A 5 9 jag pottar och en gubbe som är short ställer inte för 2.7k jag måste ju syna och han har bara träff på A + färgdrag och såklart på rivern kommer rutern som ger honom färg och jag är nere på 1.7k kvar. Surt sa räven........
Handen efter får jag AAKQ och ställer inte allt en synar med 3456 och floppen är 3 4 4 godnatt......
Ute på plats 22 eller nått men dom andra kämpar vidare men Pekka åker när det är två bord kvar. Anders tr sig återigen till finalbord men där åker han på sjunde plats (5 priser).
Under tiden jag väntar på Anders så kör jag lite 1/3 NL cashgame. Hamnar vi ett bord med två brudar som spelar rätt löst men dom är inga fiskar. Jag spelare tight och får ju kommentaren när jag höjer till 20 dollar att det är min första spelade hand och alla foldar såklart när jag har AA. Det går väl 20 min till och så får jag QQ väljer att bara limpa men en tjej höjer till 20 och bara jag synar. Flopp J 5 3 jag checkar hon satsar 45 (har tidigare sett henne vara all in preflopp med AJ mot AK och vinna) så jag ställer in allt. Hon blixtsynar med KK och min dag är förstörd -292 dollar på cashgamet.



Vi åker tillbaka till Sahara och kör deras kl.23 turnering. Jag spelar stabilt men har tur på slutet med 2-3 bord kvar vinner jag bland annat med 4 2 från SB då BB väljer att syna min all in med A 6. Där får jag ju en stor slaskstämpel på mig och hela bordet snackar om 4 2 långt efteråt. Har nu en okej stack på 18k men blindsen är 1500/3000 så måste ju ha bra fotarbete.
Ställer in bra position mot bordets tightaste på BB men tyvärr synar knappen som har mer än mig. Jag har K 10 och han A K som vinner och jag missar pengarna och finalbordet med en 11e: plats.
Usch en riktigt tråkig dag men mycket på minuskontot. Nya tag imorgon.



Pekka dag 7:


Ceasars: Omahaturnering med 41 deltagare. Bygger upp stacken skapligt fram till strax före paus då jag blir av med nästan hela stacken mot en kåk som jag vägrar beta på efter motståndarens lömska rivercheck. Har efter 1,5 h spel fortfarande inte fått min beställda öl, och just den biten – att få göra drickabeställning och få den levererad – är Ceasars enda svaga gren.
Får hyfsade kort mest hela tiden nu, och jag pottar stup i ett med framgång tills stackens storlek börjar slå ut den ena spelaren efter den andra. Bordsbyte ger mig en starthand med AA, 44 och färgdrag som jag pottar, och en spelare synar på nu rätt höga blinds. Floppen hotar stege, men med endast en spelare kvar pottar jag igen – han går all in, och jag synar hårt kommittad. Han har förstås floppat stegen, vilket lämnar mig som smallstack. Men mycket vill ha mer, och lite senare när jag konsekvent pottar mig genom en bra starthand är han redan från början enda motståndaren. Han är tom igen fram till rivern där han klonkar stegen och tar ut en HPK:are.


Sahara: En maniac sätter genast igång med all in ungefär var tredje pott. Man förstår av spelarna runt bordet att alla förväntar sig honom att bli en kortvarig företeelse. Han förlorar knappt en pott, trots kraftigt underläge preflop i de flesta lägen. Jag tar ett skott med AQ, bara för att se mig bortklonkad och mot hans sjua, kickern till hans ess. Jag gör en reentry, hamnar på samma plats, får QQ direkt (!), och han går – all in. Uppdubbling, bordsbyte. Jag förvaltar stacken bra och är efter ett tag med i täte. På ett nytt bord går jag all in med JJ i sent läge, bara för att bli synad av 77 som sätter stegen på rivern. Halverad stack. Två potter senare Går jag all in med AK, vilket synas av JJ som nu håller. Jag kollar ner på mina förskrämda två chip a 500 vardera och utbrister ”two chips & a chair”, vilket av en vänlig motståndare efter växling konstateras bli det mer traditionella ”a chip & a chair”.

Inga kommentarer: