söndag 23 december 2007

Las Vegas dag 12

Jörgen dag 12:

Vi sover över och vaknar kl.11.35 och ska vara på Caesars kl.12 för att spela deras 330 dollars. Därför lägger vi ner dom tankarna och börjar planera om dagen. Vi bestämmer oss för att käka buffe på Sahara på vägen till matsalen tar vi gratis draget på slotmaskinen och Anders klonkar igen ! Han vinner 25 dollar gratis buffe och 25 dollar på spel.
Buffe glider ner och vi tar oss mätta tillbaka till rummet. Men på vägen ska Anders spela sin 25 extra dollar och han kör videopoker och plockar ut 16 dollar av dom. Jag tyket der är dax att testa BlackJack bordet och provar single deck BJ. Går in med 50 dollar och lyckas gå runt 65 dollar plus, en bra start på dagen.

Nu är klockan nästan 17.00 och vi tar en taxi till Binions för att spela deras 150dollars + 50 dollar rebuy turnering. Men innan dess så ska vi kolla in Fremont street i kvällljus. Det är en grym ljusshow där och vi går runt och tittar/handlar lite i småbutikerna som finns där.
Sen går vi in och reggar oss på Binions men märker då att turneringen börjar kl.20.00 och inte 19.00 som vi trodde. Så det får bli lite 1/2 NL cashgame. Jag går in med 200 dollar och får en bra start då jag redan på första varvet får AA
som jag limpar med och efter A på floppen så
synar jag bara då en betar. Men bordet färgar sig på turn så tror jag ligger under men måste ju syna för att se rivern då jag även har nötfärgdraget. På rivern parar sig tiorna och jag har kåk.
Betar 40 dollar och han med färg synar. Lite senare klonkar jag stege på floppen med J8 på handen och flopp 10 9 7 och slowspelar till rivern då en annan får in en lägre stege och ligger i det läget över 100 dollar plus. Men får byta bord och där sitter dom med stora stackar. Limpar med A6 och floppen är A 6 4 jag satsar hårt men en synar hela vägen och på rivern finns färg och stegchanser så vi checkar och han har 66. Hinner inte spela nå mer händer innan det är dax för turneringen men cashgamet slutade iaf +31 dollar.




Turneringen som ju spelas på klassisk mark där WSOP har spelats i över 30år och alla dom stora namnen har varit där. Det är bara 25 startande och 3 bord men rätt skön stämmning och en gubbe på mitt bord håller låda hela tiden. Jag får en ok start och efter 1.5h ligger jag lite över startstacken på 5k. Sen funkar spelet bättre och bättre och mina AK slår ut QQ då det kommer en flopp med K hög och han ställer så är en lätt syn. Tyvärr åker Anders ut tidigt men Pekka och jag kämpar vidare och spelare åker ut till höger och vänster.
Tillslut är det finalbord med 10 spelare kvar och finalbordet spelas på ett podium med ett speciellt finalbord som har tv kameror och mikrofoner (dom är dock inte på idag),
Jag har ca 13k och Pekka runt 11k när finalbordet startar och det är väldigt jämt med många runt 10-15k. En av blondinerna vid bordet har grymt kortsnitt och hennes AA slår ut flera spelare. Jag får inga kort alls vinner en hand med AQ som jag höjer och alla viker. Det är den enda handen jag vinner tills vi är 7 spelare kvar och jag har blindat/antat ner mig till 5k. Då är blindsen 600/1200 100 ante så inte mycket att fundera på jag ställer utan att kolla korten.
Blondinen som är stor chipleader har BB och steker länge innan hon säger: ”I havent looked at my cards yet” så kollar hon och synar med J 4 !
Jag får ju chansen att säga samma sak där ”I havent looked at my cards...” och slänger upp K 10 som faktiskt får stå och jag dubblar upp till 11k
Här försöker jag mig på en deal då det bara är fyra priser och vi är sju kvar där alla utom blondinen är shortstacked. Men det blir ingen deal och spelet går vidare. Två spelare åker ut och vi är fem kvar där Pekka just dubblat upp mot blondinen då Pekka ställer på knappen med K5 ruter och hon på BB synar med KJ men Pekka får in färgen och har bra med marker.

Nu föreslår blondinen att vi ska göra ett ballongpris på 200 dollar och det är alla med på.
Jag ligger ju sist men gubben bredvid är ganska short han med. Jag bestämmer mig för att satsa på att dubbla upp snabbt. Ställer på knappen med QJ men killen BB har AQ och jag åker ut. Surt med ”bara” 200 dollar men ändå en kul och välspelad turnering där jag var helt utan kort på finalbordet. Men vi har ju Pekka kvar och ganska snart åker gubben ut på fjärde plats och dom är tre kvar. Stackarna är ganska lika och det blir en deal där dom delar på pengarna.
Mycket bra jobbat av Pekka som får lite över 1100 dollar.

Nu är vi verkligen på gång och det ska klonkas ännu mer nu under sista veckan. Får se vad vi spelar imorgon söndag men kan nog bli på Orleans igen kanske.

Pekka dag 12:

Binions: I de lokaler där de flesta poker-VM har spelats kliver tre HPK:are
in för att pröva lyckan. Tidigt hör jag AE gå all in vid bordet intill. Jag reser mig upp och ser honom bli utrivrad och utslagen i en pott där han redan låg under mot en ytterligae spelares triss. Till vänster har jag en ung kille (Bullyn) om gillar att försöka köpa potterna. En yppig blondin (Blondin 1) betar smått och sällan, och foldar så fort fara hotar. Jag får in en trips i tior med ess på gard, och bordets förmodligen tuffaste motståndare reraisar mig all in. Han visar sig ha J som kicker, och då han haft framgång tidigt åker han i kraft av sin chiphög inte ut då jag synar. En ny dealer kommer till bordet. Hon är blond, snygg och – lååång. Hon lystrar till namnet Selma, och når ledigt alla chip oavsett var du placerat dem. En äldre gubbe (Gubben) följer senare med på en dyr flopp där jag träffat toppknekten med ess som kicker. Jag betar på nytt, han höjer kraftigt, jag utmanar honom all in, och med sina sista förskrämda chip synar han och visar sig sitta – tom! KQ är allt han har, med rivern kvar att hoppas på. En Q plockas fram som sista kort, och Gubben har reducerat min chiphög till startstacken. Jag får efter ett tag en räcka av händer där jag tar potterna utan att behöva visa korten. Blondin 1 blir inblandad i en fyrvägsallin där hennes set i sexor gör henne till miss Mega Chip Leader. Nytt bord, med något så ovanligt som tre kvinnor. En av kvinnorna (Blondin 2) synar min BB med all in vid två (!) tillfällen, och klarar sig båda gångerna. Till slut är hon all in i en trevägspott där hon sätter stegen på rivern och kan som småstack ta sig till finalbordet tillsammans med bl.a. mig. Själva bordsytan där är försedd med glasrutor för televiserade finalbord. Bullyn åker tidigt då hans all in med A5 blir synad med AJ av en tyst kille (Den Tyste). En syn jag själv inte hade tagit i så tidigt läge av finalbordet. Blondin 1 synar rätt mycket och sitter ofta med minst ett ess, vilket med bordets ess ger händer som då och då plockar bort spelare från plan. En av dem som verkar kunna spela går all in med QQ och blir synad av Den Tyste, denna gång sittandes med AT. Tian träffar och bordet har reducerats. Blondin 2 går all in och synas av Gubben, som ännu en gång sitter tom fram till rivern. Stegen sitter, och andelen män ökar vid bordet. Blindsen är kännbara och jag tar skott med K7 i ruter – all in. Detta är min sämsta all in hand så långt, och naturligtvis passar Blondin 1 på att syna nu. KJ visas upp, och jag inser att showen är över för min del. Floppen ger mig färgdrag, och turn – en RUTER!! Armarna ut och ”Yeeess!!!” Strax efter går Jörgen all in med QJ , vilket synas av Den Tyste med AQ. Esset träffar och tar ut en tapper krigare, som tack vare en tidigare deal ändå slipper ballongen. Gubben åker ut till slut mot Blondin 1 där han i jämna stycken matar in hela stacken utan minsta träff. Blondin 1, Den Tyste och P1 har efter lite ytterligare spel nästan identiskt med chip, och vi kommer överens om att choppa potten i tre lika delar. Bondinen får sätet till freerollen i Januari där ingen av oss grabbar ändå hade tänkt medverka.

Inga kommentarer: