lördag 22 december 2007

Las Vegas dag 4

Jörgen dag 4:

Vi vaknar rätt tidigt och tar och käkar lite frukost för att sen spela kl.11.00 turneringen på Sahara. Idag med 50 spelare men ingen av oss tar oss till finalbord. Jag åker när jag är short och ställer med AJ och han har KK som håller.
Inga HPK framgångar då Pekka åker före mig och Anders runt plats 20.

På eftermiddagen drar vi till Stratosphere igen där vi iaf haft bara finalbordsplatser tidigare.
Vi spelar deras kl.16.00 60 dollars turnering med bara 15 startande. Även denna gång lyckas vi alla tre ta oss till finalbord men vi var alla shortstackar länge. Jag lyckades dubbla upp med A2 mot KJ i ett läge. På finalbordet blir det action direkt och två spelare åker i första handen.
Blindsen är höga så det gäller att ha bra fotarbete jag lyckas dubbla upp med AJ mot A2 och är bra med när Anders åker på 6:e plats och Pekka på 5:e. När en till åkte så bestämmer vi oss för en deal på tre där alla har 150 dollar garanterat och vinnaren får runt 250 dollar till.
En till åker och jag är heads up och hr J 7 med flopp 10s 7k 6s jag betar 1000 han synar.
Turn 6k jag betar 3000 han går all in (han har lite men än mig). Men jag synar och han har 5 4 i klöver och såklart kommer det en klöver på rivern och han vinner.......
Men iaf kul att äntligen vara ITM även om det bara blev 150 dollar eller 140 dollar efter lite dricks till dealern. Vi har även en deal på oss tre att vi ger 10% till varje spelare så Pekka Anders vi dagens middag betald som vi käkade på en Kina ställe.

Vi anmäler oss direkt till kl.20.00 turneringen för 60 dollar det går ju bra på Stratosphere.
Nu är det runt 40 startande och jag får en bra start. Har ett par danskar på bordet som snackar lite danska ibland utan att veta att jag är svensk (jag fattar ju iaf inte vad dom säger men det vet ju inte dom). Lyckas med en runner runner med Akhj som ger färg på rivern då en dansk satsar 500 och jag höjer 1000 till och får betalt. Men någon hand efter ser jag QQ efter flera limpar så jag höjer upp till 1200 men den andra dansken går all in för 5200 kostar mig 4000 av min 5500 att syna. Jag steker rätt länge men väljer att vika och visa korten det går ett sus på bordet när han visar KK. ”You are good man ! I would have called” var en kommentar av en hemmaspelare. Sista handen innan pausen ser jag för första gången i Vegas ner på AA.
Väljer att slowspela den och bara syn 200 men dansken som jag nyss förlorade mot höjer till 700 och jag bara synar. Vi är två som ser floppen 2 4 7 rainbow och han satsar 1000 jag höjer till 2300 han frågar ”How much do you have left” 2200 säger jag på engelska eller 2200 på svenska om du vill. Han rycker verkligen till när han förstår att jag kan svenska J
Men han ställer all in och jag blixtsynar och han har JJ men min hand håller och jag har 10700. Tyvärr får jag nästan direkt efter pausen byta bord och där gör jag ett misstag och spelar uruselt dåligt. Åker ut efter kanske 10 min då jag synar en all in med 10 10 han hade QQ. Grejen var den att jag sett honom höja med 89 5 min tidigare och tror han är en slaskare men enligt Pekka så var han ganska stabil. Dåligt spel av mig iaf.
Tyvärr åker Pekka men Anders kämpar sig kvar med allt högre blinds och lyckas dubbla upp någongång. Han tar sig till finalbordet där han vinner en del potter och tillslut är dom bara tre kvar med Anders som liten chipleader när dom gör en rak deal på tre personer. Så Anders delar på segern ! Han får 528 dollar som då även ger oss andra lite pengar i pungen.
Skönt att det äntligen ser ut att gå lite bättre och som lag räknat så backade vi bara 1 dollar den här dagen :-)

Pekka Dag 4:

Sahara: Efter några inledande händer träffar jag med KQ i en flopp där Q toppar.
Jag synar all in i en trevägspott bara för att ha sprungit in i AA. Min stack cripplas ner från 5000 till ca 1200.
Lite senare går jag all in 1100 med ATs i sen position i en pott med bra pottodds. Jag synas av killen som ställde mot mig i föregående batalj, samt en tjej. Floppen Ger mig A-träff, hålstegedrag och nötfärgdrag. Upptrippling? Nej detta är inte hemmaplan: Killen har oxå träff på esset, men med Q-kicker. Att dragen missar är ju självklart.
Stratosphere 1: Med fem spelare kvar går chipleadern all in - bara jag kvar att syna. Han börjar snacka i potten då han ser att jag funderar. Jag blir fullkomligt övertygad om att han bara har skit och synar med ATs. Mycket riktigt – 87 sitter han med. Floppad 7, och player out.
Stratosphere 2: I all in mode ställer jag med A5, vilket synas av en i potten ej inblandad deltagare – med T3!! – Tian träffar på rivern och P1 går & vilar sig i soffan.

2 kommentarer:

Mattias sa...

Kul att läsa! Har ni inte spelat någe cg alls?

Koivulainen sa...

Skönt ologiskt resonemang där, Jörgen, om hur de snackar danska utan att veta att du är svensk men att det egentligen inte spelar någon roll eftersom du inte förstår något och dom inte förstår att du förstår...eller inte förstår. Det finns säkert en poäng där någonstans...