lördag 22 december 2007

Las Vegas dag 9






Jörgen dag 9:



Vi vaknar rätt tidigt och drar till Treasure Island för att spela deras 125 dollars Head hunter turnering med 50 dollar i bonus för varje spelar man slår ut. Turneringar hade en bra struktur men jag fick inga kort och tappade lite innan pausen. När jag börjar blir short så gäller det ju bara att hitta en bra läge. Jag är med på BB med 97 spader och floppen kommer Q J 10 med två spader.och Pekka ställer all in och en annan snubbe synar. Jag väljer att gambla eftersom potten är så stor. Pekka har ett lägre färgdrag och den andra har Q 10 så jag har ju en bra chans att mer än trippla upp men jag missar såklart allt och är ute.
Tyvärr lyckade varken Anders eller Pekka ta sig till finalbordet.


Vi käkar lite på Kahunas bar ! Sen tar vi spårvagnen till Mirage för att kolla in deras pokerrum och väl där så kör vi en liten 70 dollars Sng med 10 spelare. Lotten faller så att jag , Pekka och Anders sitter bredvid varandra. Strukturen är ganska snabb med 1000 marker och 15 min perioder. Men jag får en grym start och bygger upp stacken till öve 3000 och är klar chipleader. Har 66 och höjer upp det en spelare slår tillbaka och jag synar. Flopp 9 10 10 och han ställer in 1000 jag steker lite men har runt 2.2k i stacken och potten är ju jättestor och dessutom tror jag att jag leder så det blir syn. Han har AK och jag leder men han klonkar så klart K på turn. Nu är jag short och blindsen är höga får gambla lite men mina K 10 går in i samma spelare med AK igen. Jag är ute på 4.e plats. Pekka och Anders åkte ut före mig.





Vi vandrar till Caesars Palace för att spela detas kl.19 turnering för 150 dollar. På vägen går vi in och kolla Forum Shops en helt grym galleria med svängda rulltrappor som jag aldrig åkt med tidigare. Väl på Caesars så startar turneringen uselt för mig och det är kanske det sämsta bordet jag spelat på trots att Anders sitter bredvid mig. Det är en massa all in redan i första perioden. Jag tappar marker med A9 flopp 983 turn 2 river 6 och jag väljer lägga eftersom han borde ha minst två par. Höjer lite senare med AQ då gör fisken två steg till vänster ett misstag han ska syna med 150 men lägger in 1050 (fel marker). TD kommer och säger att det är en höjning jag funderar lite på att gå all in men så synar en spelare innan mig så jag synar bara.
Floppen är K J 5 och fisken ställer men den andra synar och jag viker såklart. Fisken har A4 !? den andra AK men turn är 3 och river 2 och fisken dubblar upp !

Jag höjer lite senare med AQ igen men missar floppen då med. Samma visa lite senare igen utan träff med AQ. Har nu blivir short redan i första perioden (40 min perioder). Har 2k kvar och höjer lite får fler syn jag har AK och på turn kommer A så jag ställer in mina sista 1.5k men en kille synar och han har fått in färgen på turn. Ute i första perioden helt sjukt men vann inte en enda pott. Lite senare åker även Anders ut på det bordet. Pekka är med lite längre men det räcker inte till finalbordet.
Vi tar en taxi från Caesars till hotellet helt utan (?!...) mellanlandning..............


Pekka dag 9:

Treasure Island: Jag fyrfaldigar min stack innan jag i två tuffa potter blir utslagen. Tar i alla fall två bountys, vilket ger $100 tillbaka på $125 satsade.

Caesars: En pratkvarn drar till sig alla chip. Själv spelar jag knappt en hand, och starthänderna är rena valiumet. En kille, hör senare att det var någon sorts bigshot bland turneringsspelarna, ska visst ha polisanmält (!!) pratkvarnen.
Till slut synar jag en all in med JTs i ett sista desperat försök att kämpa mot blindsen. Boarden är ingen hjälp mot 44 som tar hem flippen och kastar ut den enda kvarvarande HPK:aren.

1 kommentar:

Koivulainen sa...

Skön pik mot Anders där, Jörgen..."..det sämsta bordet jag spelat på trots att Anders sitter bredvid mig.".

Jag anar en barncensurerad mellanlandning där mellan raderna...