torsdag 27 december 2007

Las Vegas dag 13

Jörgen dag 13:

Det är julafton och det kommer bli en annorlunda jul :-)
God jul !
Vi har bestämmt oss för att spela Caesars kl.12 turre med 200 dollar i inköp.
En timme innan är vi i taxin till Caesars och vi räknar med att käka frukost innan spelet. Men det är så otroligt mycket folk i rörelse och där vi tänkt äta är kön redan på 20 personer. Så vi lägger ner tanken på en riktig frukost det vi hinner köpa är en bägare med jordgubbsglass :-)

Turneringen har riktigt bra struktur med 7500 startmarker och 40 min perioder.
Jag får en grymt bra start med AA, 10 8 som ger färg och 65 som ger stege.
I första pausen har jag dubblat upp och har ca 16k. Det är 27 startande och jag ligger med i toppen i det läget. Korten och klonkarna sviker lite under period 3 och 4 men i sista handen innan pausen får jag AA. Har BB och höjer lite får en syn och floppen är A x x jag checkar och han ställer in allt med A9 såklart blixtsyn av mig. Vinner potten och är uppe på 22k.
Jag har som vanligt Andert på samma bord och han är med med lite mindre marker. Även Pekka är kvar på det andra bordet men han är short och vi är 14 spelare kvar.
Tyvärr så åker både Pekka och Anders innan finalbordet men jag är med där.

Har runt 22k vilket är medel och ligger väl femma. Men nu sviker korten igen och jag blindar och blindar ner mig. Förlorar även med AK då det inte träffar något påå bordet.
Det åker ut tre spelare och spelet är rätt så dåligt och jag känner ju att jag är bland dom bästa på bordet men jag har ju inte så mycket marker. Ställer med 55 och får syn av AK men dom håller och jag dubblar upp till 27k. Är nu kanske på 3-4 plats och försöker få till en deal.
Så att alla ska få lite pengar (det är bara 3 prisplatser) men det är ingen som nappar på det.
Då får jag A 10 utg och höjer till 6000 en fisk synar och en annan ställer för 13k och hon bredvid mig ställer oxå. Jag måste ju vika men fisken som är chipleader synar. Korten visar fisken: A8 , all in 1 AJ och hon har QQ. Hon vinner en gigantisk pott på 100k och en spelare åker ut. Vi är nu fem kvar och jag är short men lyckas sno en pott per varv och håller mig flytande. En spelare till åker och nu är det spel om ballongen och jag försöker igen att göra ett fjärde pris men dom två största stackarna svarar inte ens. Så det är bara att spela och fisken är väldigt aktiv och förlorar mycket av sin stack så jag försöker ta det lugnt och låta dom andra slå ut sig. Därför blindar jag ner mig till runt 11k innan jag ställer ett par gånger utan att kolla på korten men får ingen syn (vet inte vad jag hade). Nu har en annan spelare oxå blivit short och han har mindre än mig och vi har en duell där det blir fyrfärg på bordet och jag har K i hjärter och satsar 6000. Han har 9.7k kvar och synar bara med Q i hjärter !
Han överlever och dubblar upp i nästa hand men tillslut åker han iaf och jag kan andas ut ITM. Bruden som är chipleader spelar väldigt konstigt och det känns som hon är rätt ny i spelet. Men fisken är ju oxå kvar han synar nästan varje hand preflopp och spelar riktgt illa.
Det dröjer väl 10 min sen åker han mot bruden och vi är heads up. Tyvärr har jag bara 30k och hon 170k men eftersom hon spelar rätt dåligt så tror jag på chans bara jag lyckas dubbla upp en gång. Chansen kommer med AJ mot hennes 44 flopp Q55 men sen ingen mer hjälp och jag är ute på 2:a plats. Vilket jag ju är väldigt nöjd med var ju shortstack i flera timmar på finalbordet (konstigt nog så spelar jag bra som short). 2:a platsen gav 1300 dollar vilket ju inte är helt fel. Turneringen tog över 7 timmar att spela färdig.

Under tiden har Anders och Pekka startat i 75 dollars Omaha turneringen och det är snart dax för finalbord med Pekka som chipleader. Han sköter sig mycket bra där och utökar sin ledning och med sju spelare kvar har han över 40% av stacken. Då börjar dom snacka om någon deal, vilket ju Pekka inte gillar, efter mycket snack och förhandlande så ger dom iaf Pekka segern och 540 dollar dom andra tar 250 dollar var.

En mycket bra HPK dag som fortsätter på Sahara och deras kl.23 62 dollars turnering.
Jag har knappt en spelbar hand på hela turneringen och efter 2 timmar tar jag ett skott med 3.5k kvar och blinds 300/600. Då fler limpat med ställer jag med J 9 suited men efter mycket stekande får jag en syn av en bigstack med KQ men han träffar och jag är ute. Strax efteråt åker även Pekka ut men Anders har en storstack. Jag drar till rummet men på vägen bestämmer jag mig för att spela på en enarmad bandit (vilket jag ju sällan gör). Den här kostade om man körde max 3 dollar per drag så jag laddar in 20 dollar för att kunna göra några drag. Men redan på första draget för jag tre 7or i rad och det rasslar in credits :-)
Har vunnit 100 dollar direkt och jag plockar direkt 117 dollar.

Pekka och jag går och lägger oss men vid fyratiden kommer Anders som ju lyckats dela segern och fått 420 dollar för det. En mycket lyckad dag i Vegas (julafton).
Känns som om vi verkligen är på gång nu när det bara är några dagar kvar.








Pekka dag 13:

Caeasars: En glass till frukost. Att plats 1 är den sämsta vid bordet är jag väl inte ensam om att tycka. Upptäckte en orsak till utöver dålig pejl på 10:an och dealerns viftande. Man kan köra in knäet i penningboxen. ”That´s gotta hurt” hörde jag någon mumla...
AT träffar tian (toppkortet). Jag betar 3BB, en motståndare tripplar, jag går all in, han blixtsynar: AT han också! Split pott. Killen, en asiat, försvinner sedan till cashgamet. Han dyker upp sporadiskt, och r väl vid bordet ungefär 5 % av speltiden. Han åker till slut på en all in där draget inte fylls. Jag bygger upp potten med hårt spel och bra kort. KQ får t.ex. träff med KKQ på floppen, vilket blir en bra pott efter lite pass, syn och all in. Efter pausen har jag ökat chiphögen från 7500 till 16000. Tappar 2/3 genom en vansinnig all in på en ensam motståndares 2000-höjning med ynkliga 55. Motståndaren steker på JJ och synar glatt överaskad av mina kort som inte förbättras av boarden. Blir short och allar bort resten på en vild chansning med K5s som synas ner och förintas. Tar bedövad en promenad i den vackra och oändligt stora gallerian, för att väl tillbaka upptäcka att AE åkt ut och spelar cashgame. Han föreslår att vi (Jörgen är kvar i turren som smallstack) deltar i Omahaturren. Där kör jag på som en ångvält. Förlorar inte en enda stor pott på hela turren. Då vi är sju kvar är jag överlägsen chipleader. Jag går med på en deal där jag får $540 och de övriga sex får $250 var. Har mot slutet av Omahan fåt det glädjande beskedet att Jörgen tagit 2:a-platsen i NL-turren, vilket gav honom $1300. Vi skyndar oss till Sahara för att käka lite.
Sahara: En turre med få vettiga kort, så blindsen känns höga efter ett tag. Går all in med AQ till slut och synas av QQ som tar ut en trött HPK:are. AE är den enda kvar nu. Jag drar mig mot rummet, men ser Jörgen vid en av slotsmaskinerna. Han har med ett enda drag fått 777, vilket förvandlat hans $1 till $100. Vi går och lägger oss, och några timmar semare senare rumlar AE in. Han har $410 i näven efter en 2:a-plats han delat med 3 andra spelare. Alla de tre vise männen hade gått med vinst denna speldag!

Inga kommentarer: