tisdag 4 december 2007

Helgen

Jag kan inte spela deepstack turneringar !
Har varit med i många ds turneringar men nästan varje gång så slaskar/tiltar jag bort stora delar av stacken. Blev ungefär samma förlopp den här gången. Var nere på 5000 av dom 20000 efter några perioder. Måste skärpa till mig och hitta fokus och tålamod annars ska jag ju inte ens försöka spela dom. Åkte ut på 12:e plats av 15.

Sen blev det cashgame resten av kvällen/natten. Vi spelade 5/10 NL Holdem.
Blev en hel del action och jag hade bra tur med korten och vann en hel del potter.
Förlorade dock när jag gjorde min övermörk och tittar ner på AA.
Men totalt sett så hade jag en mycket bra kväll.
När vi slutade strax efter kl.03.00 så växlade jag ut 4k vilket var plus 3.3k

Söndag och sista GP deltävlingen innan finalen och sista chansen att plocka lite extra marker till finalen. Jag hamnade på ett ok bord och hade grymt med bra kort dom första perioderna.
Hade bland annat AA 3ggr fick väl skapligt betalt på iaf en av dom. Förlorade dock en hel del med JJ efter flopp 2 3 Q , det är en flopp som jag hatar efter Online SM där jag åkte ut på den floppen, även den här gången tror jag inte han har Q men jag synar bara med när Lars K satsar.
Jag har ju rätt den här gången oxå han har inte Q men tyvärr så har han AA och jag tappar en del marker.

Efter pausen har jag drygt 16k i maker vilket är helt ok.
Benny J hamnar bredvid mig med en liten stack som han snabbt bygger upp. Han har en bounty på sig där man får etxra GP poäng om man slår ut honom.
Jag tittat ner på QQ och Benny höjer till 4xbb så jag ställer honom all in.
Han blixtsynar såklart med AA.........men......... jag har tur och klonkar en Q direkt på floppen och Benny åker ut och jag får extra GP poäng.

Sen glider jag mest med och det blir finalbord. Där har jag ca 43k och ligger i mitten av fältet.
Händer inte så mycket jag tar det lugnt och låter några småstackar åka ut och hamnar ITM.
Får inga bra kort men vinner en del småpotter och en större pott mot Jonas Hu.
Vi är tre kvar när jag tittar ner på 66 och höjer 3xbb till 12k då går Jonas all in. Det kostar mig 60k av mina 70k att syna. Vad ska jag göra ?
Med bara 3 spelare måste jag tro att en par är bra så jag synar. Han viker upp 88 som håller.
Jag blir short och åker sen med 10 7 mot Mattias QQ.
Men är iaf nöjd med en tredje plats och 1.5k i kr.
Det blir lite cashgame sen och jag går plus 1.1k där.

Totalt sett en bra helg för plånboken även om jag inte alls är nöjd med min deepstack turnering.
Skönt att vara chipetta inför GP finalen till helgen.
Tror jag kommer ha ca 16k i startmarker.

På måndagen testade jag för första gången 1/2 NL Holdem på nätet.
Spelade på Pokerstars och jag gick in med 120 dollars som tyvärr försvann snabbt.
Jag höjer med QQ får en syn och floppen kommer J hög och jag satsar halvpott och han ställer mig all in. Jag väljer att syna och han har AK och såklart kommer det en K på rivern.

Inget bra första försök på den nivån men det kommer bli fler.
Försöker höja mina nivåer lite för att vara förberedd när jag kommer till Vegas nästa vecka.

På onsdagkväll spelas det en liten Warm up turneringen inför helgen GP finalen ska försöka vinna den :-)

Inga kommentarer: