lördag 22 december 2007

Las Vegas dag 8

Jörgen dag 8:

Tisdag och vi ska lösa internet problemet med att åka till Freys (en STOR elektronikaffär).
Jag tänker köpa ett USB Wlan för att testa om det hjälper. Vi tar en taxi till affären som ligger en bit utanför stan. På plats fanns allt man kan tänka sig och vi hittar lite andra kul grejer som inhandlas. På väg tillbaka stannar vi vid Mandalay Bay och går på Shark Reef (ett stort akvarium där man går i tunnlar under vattnet och ser fiskarna/hajarna på nära håll.
Helt klart en grej man ska se i Vegas.
Vi tar spårvagnen till Luxor och kollar runt lite sen tar vi spårvagnen till Excalibur och glider runt där en stund. Det börjar bli dax att dra tillbaka till hotellet men på vägen ska vi kolla in en skoaffär då Anders vill köpa nu skor. Vi hamnar på Fashion Mall i centrum och en fin affär som heter Nordstroms där hittar vi alla tre skor som vi köper till ok pris. Dom har en skön snubbe där som tipsar oss om det ena och andra.
Runt kl.18.00 är vi tillbaka på hotellet och kl.19 ska Pekka/Anders gå på konsert (den Pekka vann på free spin). Jag väljer att spela kl.19 turneringen på Sahara. Det kanske jag inte skulle gjort..... Är iaf med i ungefär 1.40h utan att vinna en enda hand. Ställer med AK och får syn av 10 10 som håller.
Vi käkar lite innan det är dax för kl.23 turneringen. Där går det bättre för mig och Pekka medans Anders åker tidigt. Med två bord kvar av 66 startande ligger jag runt medel men då kommer problemen. Har BB och en short ställer och jag måste syna med K5 och hans A2 vinner. Tappar lite där sen då jag i samma läge igen och måste syna med 63 mot J8.
Nu är jag short och på SB ställer jag med 52 men BB synar med A6 och jag är ute på plats 12.
Men Pekka går bra och är chipleader på finalbordet. Han sköter sig bra och är med bland dom fem sista när dom gör en deal och delar på prispengarna. Pekkas första ITM i Vegas !


Pekka dag 8:

Vi tar taxi till Freys och köper USB-kontakt till trådlöst nätverk för att äntligen kunna fömedla våra äventyr. Mandalay Bay besöks där vi kollar in det fantastiska akvariet med hajar och andra farligheter som kan betraktas genom plexiglas från spännande vinklar.
Anders & jag kollar in en konsert där ”Fab Four Mania” imiterar Beatles – en härlig föreställning som jag vann biljetter till genom den dagliga snurrningen på ”hjulet” på hotellet.
Sahara: Jag gör maxinköp på 7-turneringen och bordets vilde – det finns ofta en sådan – raisar på det mesta och vinner i stort sett allt han ger sig in i. Jag väntar på handen som han ska syna min all in på, vilket till slut blir KK. Han sitter med A7, vilket träffar direkt. HPK-aren gör en ”reentry” och kan äntligen börja vandringen uppåt. Jag leder då finalbordet inleds. Hälften av konkurrenterna försvinner, och efter några synar mot småstackar som jag förlorar blir det snack om att göra ”deal”. En pott till spelas och jag tappar chipleaden, vilket leder till att han blir den som får ensam mest och vi andra delar på resten. Man är ju här för att lära.

Inga kommentarer: