onsdag 30 juni 2010

Dag 13 - Spader

Benny och Petter ska ta en helikopter tur till Grand Canyon så vi andra drar till Palace Station för att käka buffe. Helt klart är det personligt rekord och troligen svenskt rekord i att käka buffe snabbt :-) På ca 15min har vi tre käkat en tallrik mat + glass till efterrätt och lämnat stället.

Planen är att åka till Binions och spela deras satellit till deras Main Event som startar imorgon. Kostar 125 dollar och man får 8k marker 20min perioder. Det blir 104 startande och 10 platser till ME. Jag hamnar på samma bord som Tobbe men det bryts redan efter en period. Får AK en gång men missar floppen och ger upp den. Annars finns det inga händer att skriva om men vinner med 5 2 och A 7 så har startstack i pausen efter 4 perioder. Tyvärr är Pekka redan ute, han spelade i ca 25min. På bordet bakom mig är det nån som hejar på mig det är Guldbullen Olle L. Alltid lika kul att träffa spelare hemifrån.

Blinds 200/400 jag har ca 6.5k och höjer på knappen med A 9 bara sb synar. Flopp Ad Qs 7s och han blixtställer all in. Jag steker lite men tror han sitter på färgdrag och synar. Han visar 8 9 spader och jag leder.....MEN turn är såklart spader 4 och istället för lite över 14k är jag ute. Tobbe går lite längre men tyvärr ingen plats.

Inte direkt sugen men vi snackar om att spela Saharas kl.19 turre. Sagt och gjort vi drar direkt till Sahara. Lyckas tappa över halva stacken när jag med A6 hjärter synar en all in på turn och vi är tre som ser rivern. Brädan är Qh Jh 4s Ac så jag har färgdrag men rivern är 4c och en har K 10 men jag vinner en sidopott. Gör min rebuy för 20 dollar så jag har runt 4k igen. Hinner gå ett varv innan jag spelar J 10 och floppen kommer 10 hög men med två spader. Han ställer direkt all in med samma stack som mig och även denna gång tror jag han har spader draget så jag synar. Riktigt han har J 7 i spader och turn är spader........... ute direkt efter 30min spel.......
Pekka är med lite längre men åker ut i mitten av fältet. Däremot kämpar Tobbe i turbostrukturen och lyckas ta sig till finalbord och kommer 9a vilket är ITM. Äntligen lite sug :-)

Under tiden som Tobbe kämpar sig till finalbord så kör jag lite cg det är 2/4 limit. Kan inte säga att det går bra men mina 60 dollar räcker ju en stund. Men sen förlorar jag två gånger med KK och sista gången möter jag två spelare som båda har AA ! Så jag slutar helt utan marker.....

Pokern går ju inte direkt bra men det som är bra är tålamodet och att man aldrig kan tröttna på att spela poker trots att det går illa. Nu kanske det blir ett litet break från turneringarna och kanske lite cg men man vet ju aldrig. Är mest en ekonomisk fråga ska ju vara kvar i två veckor till i Vegas och vill ju kunna spela sista veckan oxå.

Planen för morgondagen är ett besök i öknen och Primm ett köpcentrum 6 mil från Vegas.
Får se vad som händer sen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att följa er på bloggen.
Tack!!
//Janice

Anonym sa...

Kan ni inte ställa upp i en mat ätar turnering istället? Tror ni skulle krossa allt motstånd :) gl med pokern. Rolig läsning. //J

Muselli sa...

De hade nog haft bättre chans i en matätarturnering förra året då en annan var med ;)