tisdag 29 juni 2010

Dag 12 - Vi hade iaf tur med vädret

Jag har tänkt mig att bara köra lite cg idag för att testa på det då turneringarna inte gått bra. Strax efter kl.12 kör vi ner Pekka till Rio då han ska lira deepstacken. Sen drar Tobbe och jag vidare till lite affärer för att handla lite skor/kläder. När shoppingen är klar sticker vi till Orleans för att käka buffe och lira cashgame. Såklart kommer vi dit i fel tid och får vänta 50min innan buffen öppnar. Dom har en bra buffe och man blev riktigt mätt efter en tallrik :-)

Mätta och något sega/trötta går vi till pokerrummet och där är det full fart. Kölistan för cg är lååååång runt 10-15 namn och det är säkert 12-15 bord igång. Vi ger direkt upp och bestämmer oss för att åka till hotellet och kanske lira cg där. På väg dit ringer tyvärr Pekka och säger att han är ute så vi plockar upp honom. Efter lite softande på hotellet slänger jag ur mig att snart börjar Binions 100 dollars. Alla är lite på så vi drar ditt i full fart då det bara är 20min kvar innan det börjar.

Vi hinner precis regga oss medans Benny hamnar på ett eget bord så hamnar vi andra tre på samma bord plats 4-6. Strukturen är 10k marker, 20min perioder i 1h sen 30min perioder. Jag kommer helt fel in i turren men vinner dom två första händerna jag spelar. Har då 8 3 och 6 2 men bluffar bord 3k med Q 9. Så efter 1h har jag bara haft en hand det är 88 som jag vann med och har 6k. Blindsen är redan på 200/400 och jag försöker vänta in nån hand. Får AQ och vinner blindsen sen på 300/600 gäller det att få in degen. Hittar K 10 klöver och ställer in får syn av AQ och jag är ute på plats 33 av 47. Benny åkte före mig och vi grindar lite slots (deal or no deal) och det går inte bra där heller. Tobbe och Pekka är med när det är 2 bord kvar. Men Tobbe åker på 17e och Pekka 14e so no money for us.

Bara åka tillbaka till hotellet och som vanligt gråta sig till sömns :-)
Imorgon kanske vi satsar på en satellit till Binions Main Event, en turre man verkligen skulle vilja spela men den kostar 1000 dollar.

Inga kommentarer: