söndag 20 juni 2010

Dag 3 - Äntligen poker

Vaknar strax för kl.11 och känner mig pigg och utvilad. En timme senare ska vi dra och käka buffe men då ser vi att rabatten på Golden Nugget inte gäller på lördagar.
Så snabbt tar vi plan B att käka buffe på Startosphere. Det var en helt ok plan och men vet redan innan att man kommer bli mätt så även denna gång.

Strax efter halv två kliver vi in på klassisk pokermark då vi besöker pokerrummet på Binions.
Vi ska köra ett event i Binions Poker Classic för 210 dollar med 15000 marker och 30min perioder. Totalt blir det 101 startande. Jag hamnar på ett ok bord men får en riktigt dålig start då jag först är med och ser en flopp med J 10 och väljer att syna av honom hela vägen till rivern då det checkas ner. Brädan är J 4 A Q 10 jag tror såklart jag vinner den det tror även fast han visar A4 och dealern lyssnar inte på mina protester :-)
Lite senare får jag resans första AA och jag höjer upp får två syn. Flopp Q 9 8 jag satsar och båda synar.Turn 5 nu lugnar jag ner och checkar men en gubbe betar och en synar så även jag synar. Rivern 9 efter min check betar han 700 och den andra steksynar och så gör även jag.
Man är ju en fisk som inte kan släppa AA och gubben vinner med 88.
Det är inte mycket som stämmer i dom första 3 perioderna utan jag är nere på 10k i pausen.Benny har 11k, Tobbe 8k och Pekka 23k.

Bara en 15 min in i period fyra får jag J 3 off på BB. UTG+1 höjer till 1200 och får 4 syner innan mig så jag tar synen trots shortstack men det är ju J3. Den fina floppen kommer J J 3 BINGO ! Jag checkar och snubben som höjt ställer in sina 8.5k alla viker till mig och jag gör en instasyn och den håller mot AK.
Nu kännns det bättre med 20k stack och när det är limprally är jag med och synar med 5 3.Floppen kommer 2 5 A BINGO ! jag checkar med det chekas runt. Turn 3 och stol 3 betar med syn av stol 5 det klart jag oxå synar.
På rivern checkar dom till och jag värdebetar och får en syn, vinner potten.
Bordet som säkert sett mig som tajt börjar nog undra när jag vinner med J3 och 53 :-)
Bara 10min senaare är jag med och vevar med 85 i ruter och 6 man ser floppen 2 4 6 (två ruter). Jag sitter först och checkar men samtidigt bestämmer jag mig för att köra den hårt om nån betar. Men nu blir det rundcheck.Turn 3 även här checkas det runt. River Q nu satsar han till vänster om mig 1600 och får 3 syn inann mig. Jag kan ju inte vika och synar med stegen.
Ingen av dom andra har stegen så potten går tiil mig. Ännu en hand som jag såklart aldrig skulle spela på klubben :-)

Nu har jag en fin stack på över 30k men tyvärr har Benny och Pekka åkt ut och Tobbe är short. Synar en höjning med QQ men så ställer en till in mede 7.5k och han som höjt viker och jag tar synen. Han har AQ och jag vinner en fin pott och har nu över 40k. Får byta bord och kommer in på det nya bordet med mest marker. Får till och med en walk första gången jag har BB.
Tyvärr åker Tobbe när blindsen är börjar bli dyra. Jag är inne i en kortkall period och sitter mest och blindar/antar. Får AK men då är det två allin innan mig så jag viker. Dom hade JJ och AK där JJ vann. Den enda handen jag vinner på tre perioder är på BB mot SB då jag träffar en 6a med 96. Det blir en 40 min matpaus efter 5 timmars spel och det är 35 spelare kvar jag ligger lite under medel.

Blindsen är 1k/2k/200 ante och jag blindar en stund och börjar nu bli short med runt 30k och anten tuggar snabbt. När SB höjer mig på BB och jag hittar dagens första AQ det är bara att ställa in. Blir skapligt förvånad när Sb synar, med samma stack som mig, med 45 ruter..... Flopp A J 4 Q 5 båda får två par så jag dubblar upp. Handen efter spelar jag K9 på SB mot BB och jag floppar KKx och han betalar av då han träffar J på rivern. Känns lite bättre och nu har jag runt 70k. Får JJ men då har en höjt och en gått all in så jag viker JJ. Dom har KQ och A7 men floppen kommer A och jag hade åkt ut.
Får byta bord och nu är det 20 spelare kvar och det är 12 priser (1a 5k dollar). Nu är det dyrt då blindarna är 2k/4k/300 ante.Hittar 10 10 på BB och en har höjt innan som är ganska short. Jag ställer in och han känner att han måste syna med A9 och jag vinner potten.Har nu runt 100k och med 17 spelare kvar. Håller mig runt det tills jag återigen får byta bort med 14 spelare kvar.Det är fler shortstackar så jag försöker bara ta det lugnt så man iaf kommer ITM. Lyckas ta blindsen nångång får AK och ställer in när chipleadern har höjt. Han viker snabbt.
Blindsen är nu tokdyra med 4k/8k/1000ante men det åker ut folk och jag är ITM.
Ganska snabbt åker en spelare som 12a nu är det hand by hand igen för att komma till finalbord. Hittar en hand 77 men ingen synar min all in. Har nu bara 56k och blir tvungen att ställa med 98ruter och får syn av en italienare med AQ. Flopp A 7 6 men även idag missar jag mitt stegdrag och åker ut som 11a.Det gav 350 dollar och sugfiskarna blev iaf glada :-)

Spelade i nästan 7 timmar vid bordet. Lite om kortsnitt hade AA 1 gång, QQ 1 gång, JJ 1 gång, 1010 2 gånger, AK 2 gånger.Kanske rätt ok snitt men man vill alltid ha bättre :-)
Under tiden har Benny haft kul med slotsmaskinerna och gått skapligt plus på det.
Vi drar till baka till hotellet för att samla kraft till morgondagens Rio turre deepstack kl.13.00.
Rapport kommer....

3 kommentarer:

Koivulainen sa...

Hyfsad start ändå och skönt att Benny återhämtade sig, bara att fortsätta köra hårt!

blomster sa...

KUl läsning!

Anonym sa...

Kör så det ryyyker nu! O håll i Benny så han kommer hem. Jag kvalade in till PS 200 WSOP-pkg idag o tänkte klonka o komma över, fast jag ångrade mig o tog T-dollars istället. Så ni får klara er iaf :-)) /Carlos