måndag 28 juni 2010

Dag 10 - GG WP Golden Nugget

Benny är uppe tidigt och drar till Rio för att spela 1000 dollars WSOP event. Efter att vi lyckats få Pekka att vakna dra vi till Golden Nugget. Vi kör en 135 dollars med bra struktur. Det blir runt 250 startande. Tyvärr åker Tobbe redan i period 3 med QQ mot 98 brädan är Q 10 x J då degen åker in. Pekkas AA förlorar mot KQ och han är oxå ute.

Jag kör min ökenvandring men överlever ett tag. På dom 6 första perioderna (4h spel) har jag 10 10 som bästa hand. Har 13.5k i pausen (start 12k) bara hoppas korten kommer.
Det gör dom inte....Jag blir så short att jag måste ställa med 10 3 får syn med 99 men floppen är en fin 10a så jag vinner och är tillbaka på 15k. Matpaus nu och jag har 16.6k och fortfarande efter 6h spel är 10 10 bästa handen.
Pekka och jag drar till Binions och käkar en mycket god File mignon på Binions Steakhouse.
Det var inte billigt men gott :-)

Nu är blindsen 600/1200/200ante och tro det eller ej jag plockar upp JJ och höjer får en syn men efter 10 hög flopp viker han. Blindar en stund innan jag höjer upp med 55 och chipleadern på BB går all in. Hmmmm jag har bara 14k kvar om jag viker så känns lika bra att gambla.
Han har 77 men turen är på min sida igen då floppen är en 5a och jag dubblar upp.
Nu har jag runt 38k och det känns okej. Plockar till och med upp AA på SB och synar bara knappen när han höjer. Blir check check på flopp J 7 4 turn 10 jag satsar lite och han synar.
River J jag betar 10k och han viker. Har nu 46k och är inne i action läge.
Vilket syns lite senare då jag höjer upp med 88 får all in mot mig bakom. Kostar 17k att syna vilket jag gör och hoppas på AK. Han har AK och 88 får stå, snacka om att jag haft tur under turneringen. Nu har jag runt 70k och snart är det break efter 8h spel.
Men kommer en ny spelare (dam) på BB jag tänker sno hennes BB då alla foldat till mig på Sb. Höjer med 10 6 men hon synar. Flopp 9 7 3 jag checkar hon betar jag synar.
Turn och River check check och hon vinner med A4 träff på river 4an.Illa jag borde tagit ett skott på turn då hade hon säkert vikt.

Nu har jag 60k och nästan hand blir den sista innan pausen. Jag har 88 på knappen och höjer upp. Fransmannen på BB reraisar till 20k med orden - "det är andra raka du höjer mig på BB". Hade han inte sagt nått hade jag nog tryckt all in direkt men nu tvekar jag lite men kör in degen. Han blir glad då han har KK och vinner potten.... Jag är ute...... Riktigt dåligt spel av mig var lite för mycket i actionläge borde ha tagit det lugnt. Kom runt plats 50 tror det vara 27 ITM.
Hade iaf en hel del tur i turren så var väl inte riktig "värd" att gå långt. Tyvärr har Benny åkt ur WSOP så inga framgångar idag heller. Bara ladda för Rio imorgon

Inga kommentarer: