måndag 28 juni 2010

Dag 11 - Back to Rio

Idag är det Rio som gäller och deras deepstack 200 dollars. Vi är där extra tidigt för att kolla in Tournament of Champions en turre med bara pokerkändisar. Lyckas fånga flera av dom på bild (för dålig bandbred för att ladda upp dom här, alla bilder kommer när vi är hemma). Återigen är jag iskall dom första 2 timmarna, men lyckas iaf vinna en hand (66) och förlora med 10 10 och KK. Har 12.6k kvar av dom 15k vi startade med. Även dom andra tre går illa dom har mindre än mig.

På nått konstigt sätt lyckas jag överleva 2h till trots att jag i ett läge är nere på 4k kvar då jag ser en flopp med 6 2 spader och floppen kommer A 5 8 alla spader !
Blir all in mot en som oxå floppat färgen han har 4 3 spader :-)
Har 11.5k i pausen. Benny är ute dom andra är shorta och Tobbe åker direkt efter pausen.

Nu är blindsen 400/800/100ante så gäller att få in degen snabbt. Då hittar jag AA och får in det mot JJ och jag dubblar upp. Har nu runt 25k och det känns som om det kanske kan vända.
Många kan ju inte höja dom kör med dubblingar så jag måste ju syna flera gånger på BB med skithänder som missar flopparna.
Blir short och tvungen att ställa in allt med KJ möter KQ och floppen J x x turn x river Q....Ute på plats 185 av 568 och strax därefter åker Pekka ut.

Vi tröstar oss med att köa till buffen på Rio och efter 25-30min får vi komma in. Helt klart en av dom bästa bufferna och en dryg timme senare är man alldeles för mätt igen.
Slagna, trötta men mätta åker vi tillbaka till hotellet för att softa lite. Frågan är om man kanske ska ta och hoppa över turren imorgon för att prova lite cashgame.
Troligen blir det så, rapport kommer.

Glömde en "kul" grej som hände precis när jag åkt ut och ska lämna turneringshagen. En snubbe frågar mig om jag heter Xxxxxxxxxx. Jag svarar såklart nej och han ber om ursäkt och säger att jag liknade någon. Sen frågar han om inte jag vill bli intervjuad och dum som jag är säger jag ok :-)
Jag menar min engelska är ju inte direkt bra och nu ska jag hitta orden under en live intervju. Men jag ställer upp och tar det mest på skoj och tar chansen att snacka in min tajta image :-)
Vet inte om jag vågar se resultatet sen men det får jag bjuda på. Såg att dom intervjuat en massa pokerkändisar kanske kommer jag med på deras hemsida om nån dag. Kanske kanske kommer jag släppa adressen dit ;-)

Inga kommentarer: