onsdag 23 juni 2010

Dag 6 - No Luck @ Golden Nugget

Vaknar alldeles förtidigt och väljer att gå upp före kl.10. Efter lite snack så bestämmer vi oss för att spela kl.12 turren på Golden Nugget. Det är en 235 dollars med 12k marker och 40min perioder. Är på plats 10min innan start och reggar oss. Turren som ingår i The Grand Poker Series och spelas i en lite rum med plats för 60 bord.

Även idag hamnar jag på samma bord som Pekka och en annan kille från L.A. som vi spelade med igår. Tobbe och Benny spelar oxå på samma bord. Bordet är ganska bra och det limpas friskt så jag börjar spela en massa olika händer.
Vinner bland annat med 63 stege, 83 färg o.s.v. Förlorar dock med JJ då Pekka satsar hårt med Q på floppen. Försöker slowspela AA men går rakt in i flopp 9 9 2 och en av dom har 99....
Har dock 18k i första pausen. Sen händer det inte mycket jag fortsätter spela en massa händer men träffar inte så bra. Tyvärr åker Tobbe och Pekka ut. Jag har 18k i andra pausen oxå.

Tyvärr bryts mitt bord och jag hamnar på bord 3. Hittar ganska snabbt AK och vinner en ok pott. Hamnar även all in med AK mot AK på flopp A 5 7 men han freerollar med färgdrag som missar. Blinds är 400/800/100ante och jag har runt 19k och alla viker till mig på SB där jag har 3 3 och höjer upp. Räknar med att BB ska vika eller ställa för han har bara runt 12k. Men han synar och floppen är Q Q 8 och jag vill pressa honom och ställer in men han blixtsynar med J 8 och jag är nu short. Lyckas hålla mig levande genom att gå all in med A3 utan att få syn.
Men tillslut ställer jag med A 10 och möter A Q och jag är ute på plats 37 av 78.
Benny är med och han och jag käka buffe i matpausen sen bara en 20min in i period 10 går hans KK rakt in i AA och Benny är ute på plats 30 (9 ITM).
Det har verkligen inte gått bra så här ibörjan men den här turren på Golden Nugget är den med klart bäst struktur. Kommer säkert bli fler försök där.

Men nu ska det laddas inför en 5h resa genom öknen till Los Angeles imorgon med start kl.08. Rapport kommer när vi är tillbaka i Vegas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Börja inte inlägget med att skriva "No luck" inte heller "klonk" när den kommer. Låt oss läsa inlägget först, nu lite som min mor när hon läser en bok.
Hon börjar alltid med att läsa sista sidorna---TILT!!!!!!

Fredrik