söndag 20 juni 2010

Dag 2 - Piggelin

Redan halv sex vaknar vi skapligt pigga och bestämmer oss för att dra ner och spela lite slots,käka frulle, fixa säkerhetsbox och kolla om vi kan byta rum och torn.
Har inga framgångar på slotsen men vi har fixat en säkerhetsbox och lyckats byta rum och torn men det måste vi göra på eftermiddagen runt kl.14. Så det betyder ingen poker idag !!!

Vi ringer Pekka som är vaken och vi käkar frukost på Roxys. Det blev en god omelett + toast. Benny ringer och berättar att han är på väg till Las Vegas nu.
Sen tar vi bilen och drar till Walmart och handlar lite dryck och tilltugg att ha på rummet.
På väg tillbaka är Petter vaken och vi hämtar upp honom för att dra till BestBuy en elektronikbutik. Där köper vi en mobiltelefon för 30 dollar med 300 fria minuter och det är billigt att ringa Sverige. Vi köper även en trådlös usb sticka för att kunna surfa billigt.

Väl tillbaka på hotellet försöker vi aktivera nätet men det funkar inge vidare men vi lyckas iaf aktivera mobiltelefonen. Vid kl.14.00 lyckas vi byta rum och får rummen bredvid var varandra med en dörren mellan så vi lätt kan besöka varandra. Sen tar vi det lite lugnt på rummet och kl.17.00 drar vi till Sahara för att käka året första buffe. Men det klart dom har bommat igen buffen på Sahara sen förra året. Så vi får käka på Nascar cafe istället. Mätt blev man verkligen fick lämna kvar en hel del. Konstigt man är aldrig riktigt hungrig i Vegas men törstig är man hela tiden :-)

Nu drar vi mot flygplatsen där förhoppningsvis Benny ska dyka upp. Vi är på terminal 2 där planet har landar och efter en 30min kommer en glad Benny med Pekkas väska. Alla fem klämmer in oss i bilen och drar till hotellet så Benny ska få byta kläder och softa lite. Om Benny är sugen så tänkte vi dra till Sahara och spela deras kl.23 turre och det klart han var sugen :-)

Det blev 61 startande i turren som kostar 45dollar + 20dollar rebuy. Jag hamnar på samma bord som Benny och nu börjar jag känna riktigt trött. Halvsover mig igenom första timmen där jag i sista handen gör ett misstag och synar ca 2k med 88 mot en all in som har JJ. Tappar nästan allt men gör rebuy som ger 2k till. Benny däremot har lekstuga på bordet och har en fin stack. Jag lyckas dubbla upp med JJ mot A5 men det är en turbo turre och blindsen är på 300/600 då jag ställer in mina 2.5k med 5 3 får två syn.Flopp A 6 4 men tyvärr får jag inte in stegen utan åker ut på plats 30 eller nått.
Pekka har åkt innan mig men Tobbe och Benny är kvar. Men tyvärr blir det inga framgångar och inget sug då Tobbe som är sist kvar åker på 16e plats i en coinflipp. Sätter mig en stund och railar Benny när han krossar slotsen "Little green men" som tydligen är en favvomaskin. Men jag är så trött att jag nästan nickar till bredvid honom.
Vi drar tillbaka till hotellt och jag somnar ganska snabbt och skönt runt kl.03.30.
Imorgon är en ny dag

Inga kommentarer: