torsdag 1 juli 2010

Dag 14 - Hard shopping

Vid elva tiden är vi 4st som drar till Primm (6 mil utanför Vegas) för att handla och några ska åka Desperado (rollercoaster). Pekka väljer en annan plan och kollar tennis för att sen åka och spela satellit på Golden Nugget. På vägen till Primm stannar vi på SouthPoint för en liten buffe (frukost). Sen blir det affärer hela dagen, jag ska inte ha nått så kollar mest när dom andra fyndar :-)

Klockan hinner bli över 17.00 innan vi är tillbaka på hotellet och då ringer Pekka som just åkt ut ur satelliten. Vi snackar även med Rami som är ute ur ME på Binions så han och Veronika kommer över på en snabb visit. Efter snackat lite så bestämmer vi oss väldigt snabbt för att spela en slask turre på Hard Rock. Dom har en 45 dollars med 20 dollars rebuy första timmen. Sagt och gjort strax för 19.30 är vi där och reggar oss.

Det här kommer bli en sjukaste turren jag någonsin spelat i Las Vegas. Det visar sig att vi bara är 7 reggade när klockan är åtta. Av dom sju är vi fem svenskar :-)
Så vi kör med swedish only at the table. Kommer till tre spelare till så vi blir ett fullt finalbord. Det är riktigt slaskigt och det är vi svenskar som håller i taktpinnen. Tyvärr lyckas jag förlora allt med QQ mot AA. Blir rebuy som jag sen förlorar med J 3..... Dom andra vid bordet fick verkligen lära sig att J 3 är en bra hand :-) Dessutom lärde vi dom och dealerna att snacka lite svenska.

Strukturen är turbo men jag lyckas iaf vinna med QQ mot QJ så dubblar upp till 10k. Det åker ut några spelare men blindsen dubblas hela tiden och är nu på 1000/2000 och jag har 5.5k bara blunda och ställa med K4. Tobbe på BB synar med QJ och får stege på rivern och jag är ute på plats 6. Benny och Veronika åkte lite före mig men Tobbe och Rami + en amerikan är kvar. Jämna stackar på 3 spelare med 2 priser men då hamnar Rami och Tobbe all in och Rami vinner med A4 mot A9. Så blir inget sug.....
Tyvärr förlorar Rami heads up så ingen seger för Sverige.

Men Pekka som stannat kvar i downtown och kört Binion daily 100 dollars turre kommer hem till hotellet vid två tiden. Med sig har han en sex delad seger med han som vinnare, snyggt jobbat och äntligen en framgång. Imorgon är planen att spela sista satelliten på Golden Nugget. Benny kör troligen deepstacken på Rio.
Ny dag och nya vinster :-)

Inga kommentarer: