fredag 2 juli 2010

Dag 15 - satellit

Idag körde vi sista chansen satelliten till Golden Nuggets Main Event. Riktigt bra satellit med bra struktur. Det blev 69 startande och 6 platser + cash till sjuan. Jag börjar väldigt illa när min AK efter flopp K 10 5 och jag förlorar en del mot K 10. Lite senare under första perioden ser jag en flopp med 10 9 och floppen kommer 10 10 K den blir dyr då hon har KK.....

Så redan i första perioden har jag bara halva stacken kvar alltså runt 6k. Ligger runt 6k till pausen efter tre perioder men dom andra går bättre Tobbe har 31k och Pekka 14k. Men jag tappar lite till då jag är med och ser några floppar men hittar AA och limpar bara. En höjer och jag får trycka in degen och två spelare synar. Precis då kommer Pekka och säger att han åkt ut men mina AA håller och jag har 13k.

Händer inte så mycket jag höer upp med AK får två syn och låga kort på bordet gör att jag ger upp den och han som betar visar en träff. Har nu runt 10k och limpar för 400 med 55 flera syn med BB höjer upp 1400 till och jag kan inte syn med min lilla stack men dom blir tre som ser floppen Q 8 5. Såklart blir det grym action mellan två spelare men tillslut viker en och den andra visar 4a hög. Hade jag synat med 55 så hade jag haft runt 35k men man ska väl inte gråta över spilld mjölk :-)

Gör ett misstag senare då jag synar 1800 med AQ ruter och en bakom går allin med 9k och första höjaren viker men jag tar synen. Möter såklart AK och jag förlorar potten. Det var en dålig syn av mig men trodde/hoppades på en coinflipp. Blir riktigt short med 3.3k kvar ståller in det några gånger men ingen vill syna. Jobbar upp mig till runt 6k när jag får in det med AK mot QQ och jag åker ut på plats 30.
Får hoppas på sug från Tobbe och han gör det bra och är på finalbord men som shortstack. Där lyckas han dubbla upp med AK mot 10 9 och sen blir det en deal där han får lite över 800 dollar. Skönt med lite sug :-)

Undertiden ringer jag Pekka/Benny som spelar Saharas kl.19 turre och både är på finalbord med Benny som chipetta och Pekka chiptvåa då blir det en rak deal med 7 spelare kvar. Så dom får med sig en bunt dollars till hotellet. Imorgon ska Benny åka hem så vi planerar en dag på hotellt med kanske ett besök på toppen och sen köra ner till flygplatsen med Benny runt kl.18. Efter det blir det nog en turre men vet inte var än.

1 kommentar:

Anonym sa...

tror du att han med 4 hög bluffat så hårt om det vart 3-vägs action? /harju