tisdag 13 juli 2010

Dag 26 - Sista chansen på Rio

Rios 200 dollars deepstack kl.13 är det som gäller idag. Vi är där i god tid och reggar. Köper mig ett 20kr äpple till frukost (ja jag vet det låter helt sjukt). Sen drar turren igång i samma lokal som Main Event men vi har bara 167 startande. Jag är helt iskall men försöker spela en massa potter men missar allt och vinner en pott under dom första två timmarna.

Har runt 10k i pausen med 88 som bästa par och AK som jag förlorat med. Dom nästa två timmarna är nästan lika kalla och har nån AK och AQ men inga par och ligger på 8k i pausen. Tyvärr är både Pekka som förlorar med KK mot KK och Tobbe ute. Nu ska det gamblas men får vänta in läget i ett varv innan jag hittar AJ och ställer med QQ synar bakom. Floppen kommer med ett A och jag har nu en stack på 13k. Blindsen går upp och jag fortsätter utan bra händer så ställer en tiltad spelare på min BB. Kostar bara 4k till och potten blir på 13k så jag tar synen med 7 6.Han har AK och floppen är x x 7 turn K och han vinner rättvist.

Nu är jag verkligen short med 5.5k kvar. Ställer in med QJ och möter AQ men floppen är x x j turn A och jag åker ut på plats 62. Hungrig drar vi till Rio buffen men kön är låååång så vi tar bilen till Orleans buffe istället som visade sig vara kö fri. Efter buffen blir det bil till hotellet och där slaskar vi lite slots innan vi tar oss till pokerrummet för lite cg.

Det blir 1/2 NL och alla tre är på samma bord. Jag börjar med att vinna två potter med J 3 :-)Sen går det illa jag har 99 och flopp Q 4 2 turn 9 river 2 och jag synar en som går all in. Det klart jag tror på min hand men han har 2 2 och fyrtal. Som tur vad så var han short så jag tappar bara halva stacken. Går illa några händer till är nästa gul innan jag får in degen med KK och vinner. Lyckas sen vinna med QQ och spelar upp mig på plus. Men slaskar ner mig och Slutar hela 5 dollar plus :-)
Nu måste vi tyvärr packa ihop grejer då vi checkar ut kl.12 imorgon. Inge kul alls att behöva åka hem. Men onsdagkväll kl.20.10 ska vi landa på svenska mark (om allt går enligt planerna).
Så nästa blogg om hemresan blir på hemmaplan under torsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Plumpleken väntar...

Hef sa...

Ha en trevlig resa hem! Var trevligt att stöta på er några ggr.