söndag 11 juli 2010

Dag 24 - Venetian

För första gången på ett par veckor börjar Pekka och jag dagen med en frukost på Roxys.
Sen drar vi till Venetian för att spela den här resans dyraste turnering. Är framme 10min innan start och kön är lång men går rätt snabbt ändå. Hinner sätta mig innan första handen men får ändå inget spelbart. Jag tar det lugnt och försöker lära känna spelarna. Flera av dom är riktiga calling stations ocn det är en hel del action direkt. En bit in i andra perioden (40min perioder och 12k i startstack) får jag 9 9 och ser en flopp. Den kommer med Q 9 4 och jag checksynar en spelare.Turn J och den här gången check ställer jag då han betat 2k. Jag får syn av A J, tack för det och har 22k.

Inge mer händer jag kommer ihåg men får precis byta bord innan pausen. Där snackar jag lite med Rami/Hefner och Pekka och vi gör en lite sugdeal om nån kommer till finalbord. Nu är det 3 perioder (2h) till nästa paus och jag är ny på bordet med 22k. Vinner inte en enda hand på 2h !Jag får några låg pockets som jag ser floppar med sen även en AK som missar och JJ,AQ får jag vika båda gångerna då det är raise/reraise innan mig. Är nu nere på 12k i pausen och tyvärr är Hefner ute. Dax att börja gambla får nästan direkt AK och en höjer och jag ställer in men han viker. Händer inte så mycket men bordet bryts så jag passar på att ställa i sista handen med 10 8 och alla viker.

På det nya bordet vinner jag en hand med K 8 som blir två par och har då runt 16k. Men blindsen är nu på 500/1000/100 ante och inte mycket att vänta på. Just när jag haft blindsen ska bordet brytas efter att jag haft knappen. Alla viker till mig och jag ställer med 6 4 och BB hittar AA..... Efter lite räknande visar det sig att jag har 700 kvar och dom måste man ta med sig i ett chiprack, snacka om att det ser löjligt ut med mina tre marker. Kommer till det nya bordet och antar 100 och ställer in mörkt med 9 7 och åker ut på plats 350 av 762.
Fick iaf spela i 6h och hade JJ som bästa hand som jag vek preflopp......

Nu får man hoppas på sug från Pekka och Rami. Efter en lång väntan så kommer båda ITM bland dom 72 sista.Pekka är riktigt short och hittar direkt AK och möter 88 men Eskilstuna vinner och Pekka är ute på plats 72. Men Rami går bättre och är vidare till dag 2 med en stack lite över medel med 45 spelare kvar. Jag får lite sug av Pekka men nu hoppas vi båda på att Rami ska ta sig till finalbord och klonka hem fina dollars.Vid 01.30 tiden är vi på hotellet och det klart vi måste ta en A***s ;-)

Imorgon är det Binions som gäller och sista deltävlingen i Binions Poker Classics. Hoppas jag kan ha lite bättre kortsnitt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad vare för buyin samt fördtapris?

Anonym sa...

du kom 11a på unibet o fick en x-box
fan va nära du va resa. 10-a o du hade fått en htc- telefon.

tur du kan vinna något iaf./PREKO

Anonym sa...

Buy in var $350 och
1:a pris var $48´...