söndag 4 juli 2010

Dag 17 - Turre och cg

En halvtimme för tolv är vi reggade på Golden Nuggets turre. Vi är en halvtimme tidiga för att käka lite frukost innan starten men där vi ska käka är kön på 10-15 pers så vi ger upp.

Det blir en hotdog efter drygt 2 perioders spel istället :-)

Jag får en dålig start då jag är med och vevar i många potter men har inte träffbild och tappar från 12k till 9k på två perioder. Har en ung tjej på bordet som verkligen kör över gubbarna och hon har bra träffar hela tiden. Efter pausen så börjar det vända för henne och jag börjar träffa istället :-) Vinner en hel del med 7 5 som blir kåk men har även QQ en gång och AK som träffar K. Får in en ny spelare bredvid mig och han är så dåligt och hans stack går upp och ner. Bland annat synar ner med lågapocket hela vägen m.m. Jag är uppe på 25k och tjejen som dominerade ibörjan är ute. Tyvärr är även Pekka och Tobbe ute.

Blir indragen i två olika händer en med Jx 10s där brädan är 7s 8x 3s Js där jag betar 1100 och får en stek all in och en blixt all in mot mig. Blixt är från den dåliga gubben bredvid mig så tar mig en funderare det kostar 6k till. Men känns som jag måste vika mot två spelare. Dom har Kx Qs och As 4x och rivern är Jx...... Jag hade vunnit en fin pott där.

Lite senare har jag AJ i klöver och brädan är 2c 3c 5x 4x och en betar 2k och en höjer till 4k och jag måste vika. Båda har såklart 6an men rivern är klöver 8 så jag hade tagit en fin pott där med. Har runt 20k i andra pausen det är iaf över medel. Idag var det 82 startande. Händer ingenting under en period jag blindar ner mig till 18k helt utan bra händer.

Blinds 400/800/100 ante och runt 45 spelare kvar då jag får JJ. Sitter utg och limpar med dom en snubbe slår upp det till 4500. Bara jag kvar blir en del stek men väljer att syna 3700 till. Har readen att han spelat rätt löst och hårt tidigare. Flopp 7 8 9 check från mig och blixt allin på honom (han täcker mig). Hmmm 14k kvar och jag kör in degen som såklart är ett misstag han har QQ och jag är ute.
Dåligt spel av mig ska inte riskera stacken med JJ där då han kan ha en hand.

Lite tiltad och åker tillbaka till hotellet där det blir en A***s (censur) men god är den :-)
Suget efter poker finns ju där hela tiden så kan inte låta bli att spela lite cg NL 1-2 på hotellet. Hamnar på ett rätt tajt bord där jag misstänker iaf en av dom på andra sidan bordet är svensk. Sitter och foldar i över en timme innan jag får 10 10 och flopp 10 4 2. Blir lite action men jag synar bara och turn 6 , river 6 då betar svensken hårt och jag höjer och han steksynar och jag vinner såklart.
Ligger då lite plus sen kommer Pekka in på samma bord sen han åkt ur deras turre på 30min.
Vi låtsas inte känna varandra och Pekka börjar snacka med svensken som är från Göteborg. Pekka får även AA och det blir en jättepott mot QQ och Pekka ligger bra plus. Själv får jag inga händer men så kommer 9 9 och svensken har höjt pre jag och flera synar. Flopp 9 4 3 turn 9 och river 7 där trycker jag på men han lyckas stekvika. Värdet är bra på bordet men jag missar alla floppar jag försöker se billigt. Tappar en hel del med 6 7 ruter då jag har färgdrag och träffar sjuan men han har topparet och vinner. Är nu tillbaka på nästan startstack så väljer att hoppa av efter drygt 3 timmar vid bordet. Plusset räcket iaf till att betala A***sen som jag käkade tidigare.

Imorgon funderar vi på att kanske testa Venetians kl.12 turre men beror lite på hur mycker folk det är.

Inga kommentarer: