fredag 9 juli 2010

Dag 22 - Tre snabba

Som vanligt drar vi direkt till pokerturren utan att käka frukost. Idag är det en Megastack på Caesars Palace som gäller. Man får 15000 marker och 40min perioder så det är väldigt spelvänligt. Jag hamnar på samma bord som Pekka med 109 startande.

Händer inte så mycket ibörjan men vinner en hand då jag slowspelar QQ och det kommer bara låga kort på bordet. Kommer en engelsk tjej in på stolen bredvid Pekka. Hon heter Kelly Jackson och är dotten till Paul Jackson (som spelade den sjuka bluffhanden mot Ivey i Monte Carlo 2005). Lite senare hittar jag AA och höjer får en syn och flopp 5 5 2 där blir jag reraisad och degen åker in han har 10 10 och jag vinner. Har då runt 21k i stacken men däremot Pekka går illa och vinner knappt nån hand.

Efter pausen får jag återigen QQ och AA där jag vinner utan kamp. Pekka går rakt ner i källaren och det är Kelly som slår ut han med QQ. Alldeles innan pausen får jag QQ igen (!) men då är två spelare all in före mig så jag viker och dom har K 10 och AA flopp K K x där K 10 vinner potten. Tobbe som var short åker ut i sista handen innan pausen. Nu är det bara jag kvar och jag börjar bli short. På blinds 600/1200/100ante väljer jag att ställa med 12k då en limpat men tyvärr hittar killen bakom mig KK. Flopp 9 7 7 turn 5 och river 6 och jag dubblar upp till 28k.
Sen får jag byta bord där hittar jag KK men vinner bra blindsen. I sista handen innan bordet ska brytas får jag AA och synar en raise.Flopp K 8 2 (två spader) och han beter jag stekställer och det klart han synar med AK men min hand håller och har då 61k.
Byter bord och sen blir det matpaus i 80min och jag ligger lite över medel med 29 spelare kvar och det känns bra.

Vi delar en pizza på 3 pers och sen lite glass som dessert i foodcourten på Caesars. Sen är det dax att spela igen nu med blinds 1000/2000/300 ante. I andra handen efter pausen foldar jag men då blir det felgiv och en ny hand där jag får JJ utg och höjer till 6k en short med 18.7k ställer in. Ja jag måste ju syna och han har QQ och vinner. Nu är jag nere på 42k. Handen efter har jag BB och en short på knappen ställer in med 7k och jag synar med A 10. Möter 10 3 men på rivern kommer det en 3a och jag är nere på 35k. Dax för SB och alla viker till mig så jag tar chansen att vinna lite blinds med K 9 och höjer till 6.5k då ställer BB all in och han täcker mig.
Går in i ett ovanligt långt stek där jag räknar potten till ca 73k om jag synar annars har jag 28k kvar med medel på 60k. I gamble säger jag och synar, good call säger han och viker upp J 10. Flopp Q 8 4 3 och river 10.......
Det tog 4 händer att tappa 61k helt sjukt. Nu är jag verkligen på tilt.
Känns som det inte går att vinna under den här resan.

Ringer Pekka som efter en stund dyker upp med bilen han kommer precis då dom öppnat gatorna igen. Polisen hade spärrat av allt för Mr.Obama är på besök i Vegas och bor på Caesars. Bara åka till rummet och tilta av sig lite här i bloggen. Imorgon ska vi åka runt lite och handla/käka buffe samt troligen spela en kvällsturre på Harrahs kl.19,30.

5 kommentarer:

Ola sa...

"Vi delar en pizza på 3 pers..."
Jo, tjena!!!

Anonym sa...

ställ direkt med K9 från SB först in med dina 35k, så slipper du bli squeezad av sämre eftersom han får så otroligt bra läge att 3-bets pusha light på dig../harju

Neverbluff sa...

Helt klart ska jag pusha där men var lite tiltad så tänkte inte helt rätt :-)

Neverbluff sa...

Ola: Jo det stämmer faktiskt !
Du skulle se hur stora pizzorna är den kostade iaf runt 30 dollar

Anonym sa...

på dom igen bara, glgl/harju