måndag 5 juli 2010

Dag 18 - 4 juli på Rio

Min blogg kommer lite senare imorgon eftersom det är tidig morgon här i Vegas man behöver sova lite :-)

Men har en gästbloggare i Pekka K
Dessutom en framgångsrik sådan :-)

Rio: 15 000 i starchip och 30 min perioder. Dealern är med 96% säkerhet Keanu Reeves.
En kille slänger upp en kådis som card guard. I första handen tappar jag 1/3 av stacken: med T7 floppar jag 77J, vilket till slut ger en kvinna knektkåk mot min sjuakåk, som jag viker i hennes all in. Strax därefter får jag nästan startstack igen genom att klara JJ mot AA.
Fler konstiga händer där J avgör upprepas frekvent. Tappar 5k med AA mot 22 pre mot en shortstack. Efter 2 timmars spel tas kådisen ur spel av en moralväktare i tävlingsledningen. Senare i tävlingen får jag åtskilliga AA i viktiga lägen, och kan dominera bordet. Bl.a. blir det en all in från en motståndare som äntligen tror sig ha den flopp som krävs – hans tvåpar leder i några sekunder mot mina AA, bara för att avfärdas av ett A på turn.
Kvällens viktigaste hand är när jag pre, efter att först ha höjt med 50k, lägger QQ mot en all in. Han visar besviket upp AA. Med 2 bord kvar har jag knappt spelat en hand på ett bra tag, då jag kan syna en stor all in med AA som håller. Helt plötsligt är jag chiptrea, och finalbordet skapas. Spelet stoppas, och en rekordutdragen chip count inleds. Denna resulterar i en chop, ungefär baserad på stackstorlekarna. 3:a av 357 på Rio – tvivlar på att jag någonsin gör om något liknande.

9 kommentarer:

Koivulainen sa...

Snyggt Pekka! :)

Anonym sa...

wp!

Hur många tändstickor blev det?

blomster

Muselli sa...

Grattis Pekka! Till skillnad mot dig tror jag att du visst kan göra om det! Och lillgrattis till eventuella sugfiskar!

dawod sa...

Det här är bara början på din internationella karriär Pekka. Nu vill jag se dig köpa in till main event och fortsätta köra över fiskarna. wp gg och gl!

Hefner sa...

Snyggt jobbat! WP!

Anonym sa...

får man vara fräck och fråga hur mkt raha det blev?`/harju
GG förresten och grattis

Anonym sa...

Grattis Pekka o bra spelat.

Anders

Anonym sa...

Grattis!

/Rami

Neverbluff sa...

Detaljer om dollars kommer på hemmaplan men jag är iaf en nöjd sugfisk :-)