torsdag 8 juli 2010

Dag 20 - C som i Caesars

Vi går upp rätt "tidigt" för att dra och käka buffe på Red Rock som ligger 25min fån hotellet.
På vägen passerar vi Spinettis, en gamblingsbutik med allt möjligt inom gambling. Där gör vi en stor beställning av turneringsmarker med eget tryck på och kortlekar till klubben. Sen bär det av till Red Rock och en riktigt god buffe och lite maskinspel, men inga vinster i Benny klass.

Blir en dryg timmes softande på rummet innan det är dax för dagens poker, en kvällsturre på Caesars Palace. Strukturen är ok med 10k marker och 30min perioder. Tyvärr hamnar jag och Tobbe på samma bord med 197 startande spelare. Händer precis ingenting på 3 perioder och jag har 9k i pausen. Bordet är rätt ok med några dåliga spelare och direkt i period 4 hamnar jag i en duell. Jag limpar med AK efter flera syner ställer en dam med 6k och alla viker till mig. Eftersom det är ante och flera syner i potten så tar jag synen med AK. Hon har 22 som såklart får hålla och nu är jag nere på 3k. Det blir 2.5k innan jag ställler med 10 7 men ingen synar.
Dom kommande varven ställer jag 3 gånger till med 88,QJ och QJ men ingen synar !
Är uppe på 6.5k igen och ställer igen med KJ efter nån limp men det här gången steker en gubbe och tar synen med J 8 ! Min KJ får står och jag är på 14k !
Tobbe har inte samma tur när han ställer första gången med AJ får han syn av 10 9 och den snubben får in en stege och Tobbe är ute.

I andra pausen har jag runt 13k och det bästa paret jag haft under turren är JJ där jag vann blindsen. Får byta bord några gånger och med 70 spelare kvar hamnar jag på Pekkas bord. Där jag får se han gå in i AA och sen en annan hand där han förlorar nästan hela stacken.
Tyvärr bryts bordet igen precis när jag ska gå all in mörkt i nästa hand. Hamnar nära blindsen på det nya bordet och väljer att gå all in mörkt direkt. Killen bredvid synar och har Q 10 jag hittar K 4 och vinner potten ! Nu har jag iaf runt 18k och ser att Pekka åker ut på ett annat bord.

Lite senare går jag all in utan att få syn och en gång slår jag om all in med KQ men han viker. Har nu lite över 30k men är helt utan händer och med 4 bord kvar hamnar jag på ett nytt bord. Hamnar bredvid NordicBets VIP Manager Jens Jadbäck vi hälsar lite snabbt innan nästa hand är igång. Blindarna är höga och jag får en chans på SB när alla vikt till mig och med Jens på BB. Så jag trycker in degen mörkt men han måste syna med AJ och jag slänger upp 9 4 som såklart inte har en chans. Ute på plats 37 av 197.Självklart är det där inget spel jag skulle göra på klubben ;-)
Fick spela över 5h med JJ en gång och AK en gång som bästa händer men en vacker dag kommer kortsnittet. Imorgon ska vi satsa på att raila Rio och spela på M.

Inga kommentarer: