lördag 10 juli 2010

Dag 23 - Rena rama öknen

Börjar dagen med att åka till Spinettis och betala hela räkningen för marker och kortlekar. Allt kommer skickas hem om 3-4 veckor när dom är klara. Sen blir det en buffe på Mirage som får klart godkännt och mätt blir man ju alltid. Lite shopping med bland annat ett besök i Gamblers Book Shop men blir inga stor inköp.
Vi hinner precis tillbaka till hotellet med grejerna för att dra till Harrahs. Men på rummet kommer Pekka med förslaget att köra Sahara istället och Tobbe är på så jag viker mig och vi åker dit istället. Vi kommer dit precis vid kl.19 då turren börjar så vi hamnar på alla på samma bord. Totalt är det 117 spelare men det är en turboturre så man måste ha tur.

Jag höjer ett par gånger ibörjan och floppar toppar med min K men möter AA och tappar en hel del. Ställer in med KQ efter nån limp men A 10 synar och vinner bara att göra rebuy. Man får bara 2k så sen förlorar jag med KK och AK under första timmen. Lyckas vinna en hand den sista handen innan pausen med 10 6 då jag får två par på turn. Har 2.1k i pausen och blindsen blir 100/200 så bara in och bomba direkt. Fler limpar och jag hittar 7 7 så in med degen en limpare har såklart AA och jag är ute.
Lite senare åker Tobbe och Pekka ut så ingen får ens lukta på finalbord eller sugfiskpengar.
Blir en tidig hemgång till hotellet bara hoppas Rami klonkar hem en turboturre på Caesars vet iaf att han leder med 30 spelare kvar.
Imorgon kan det bli den största turren under resan och enda gången vi spelar på Venetian kl.12 i deras Deepstack turre.
Hoppas på lite tur eller lite sug :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jorge försök att vara lugn vid slottsen så ger dom lol men nu till frågan när var hur kommer ni till Arlanda hör av er mvh slottskungen BJ

Neverbluff sa...

Körde Little Green Men och lyckades backa även på den :-)

Vi landar på onsdag kl.20.10
Men hör av mig på telefon nån dag innan

/Jörgen

Anonym sa...

Ok det blir bra mvh BJ