måndag 12 juli 2010

Dag 25 - Bennys Bullpen

Pigga och alerta studsar vi upp ur halmen redan kl.10 eller nja det var väl inte helt sant :-)
Men något trötta och sega drar vi till Binions för att Pekka ska spela en freeroll för alla vinnare på Binions under juni. Tobbe och jag drar till Four Queens och käkar en macka. Men vi hinner knappt ta första tuggan innan Pekka ringer och är ute efter 10min spel.

Vi drar tillbaka till Binions för att jag ska se VM finalen i fotboll och dom andra kör lite 1/2 NL cashgame. Spanien vinner och jag är nöjd då mitt Unibet tips gick in. Klockan två drar turneringen igång och trots 150 spelare hamnar Tobbe och jag på samma bord igen.
Spelar första handen då jag får monstret J 7 och höjer upp men får tre syn. Floppen Q J 7 gillar jag men får en syn där och på turn 8 beter kinesen ut och jag crycallar en gång. Men efter river 6 och ännu ett bet från honom ger jag upp. Har då tappar 2k direkt i första handen ingen kul start. Håller mig runt 7-8k resten av timmen och har inga bra händer men floppar set med 44 och vinner iaf en pott.

Men så kommer QQ och jag slowspelar genom att bra syna en höjning men när cbetar flopp J x x ställer jag in och får syn. Potten går till mig och jag har 13k. Håller mig flytande genom att sno lite blinds då och då. Tyvärr har Pekka åkt ut när blindsen börjar tugga 600/1200/100ante och jag har runt 12k. Vill inte ta blindsen men har tur att få en extra hand då det kommer in en ny spelare på BB. Så jag trycker in degen utg med 7 5 och alla viker (inget spel jag gör på HPK). Handen efter har jag BB och alla viker till den nya spelare som nu har SB och han trycker all in. Jag har AJ och blixtsynar för att se han ha 10 7.Flopp 9 8 2 turn 6 (tilt) river K och nu ligger det fyra hjärter på bordet och jag har hjärter A :-)

Min stack är nu på 30k och det känns lite bättre. Tobbes 99 går in i KK och han är ute. Lite senare höjer jag upp med KQ ruter och BB synar. Flopp 10 6 4 två ruter och jag ställer in och han synar med A5 ruter....Ser inte alls bra ut men jag har tur och klonkar en K på rivern. Nu har jag en stack över 50k det är bra över medel. Några händer senare synar jag med AQ då en short som går all in för 2.4k men det är fler som synar. Flopp A x x och jag tror på min något slowspelade AQ så betar 9k och får en steksyn. Turn 8 och jag ställer in och får syn av A 5 som missar rivern och nu har jag nästan 100k. Så helt plötsligt plockar jag upp AA och en har redan gått all in för 22k och jag vill steka men synar ändå rätt snabbt. Men floppen är såklart en 5a och jag förlorar en 50k pott. Har nu runt 80k i pausen vilket ändå är över medel. En short snubbe på knappen limpar och SB synar upp med mig på BB jag höjer 10k till bara för att se knappen ställa in med 1.5k till och SB viker. Jag måste ju syna med 7 3 och han har K Q men jag träffar en 7a och han åker ut (kom ihåg att jag inte spelar så här på HPK).

Försöker vara rätt aktiv och snor några blinds. Det är 14 spelare som får pengar och vi är 20 kvar. Har runt 80k med blinds 3000/6000/1000ante = 19k per varv. Ligger ändå klart före många andra på bordet men vill inte blinda ner mig. Så får en chans rätt snabbt på utg+1 när jag har 33 och trycker in allt. Nu blir det jobbigt då tjejen bredvid börjar steka och steka men viker tillslut då börjar en gubbe steka och steka men viker för att jag ska få svettas lite mer kör nästa kille igång med ännu ett stek. Handen har nu tagit flera minuter och även tredje stekaren viker och en engelsksnubbe garvar lite åt att jag verkligen blivit utsatt för stek :-)
Blir några snabba folds innan BB synar med AK men mitt par håller och jag har 145k. Nu åker det ute lite spelare och med 15 kvar gör vi ett ballongpris så alla är ITM. Skönt det var länge sen för mig. Bestämmer mig för att inte blinda för mycket då vi är på 4k/8k/1k ante. Vi är bara 6 spelare på bordet så det går rätt snabbt. Lyckas sno blinds igen med 10 8 av en snubbe på BB som kallar mig för en loose cannon :-) Har nu runt 120k som är medel med 12 kvar men så hittar jag en hand AK och ställer in igen. Tjejen bredvid synar med JJ och jag missar brädan och är ute på plats 12 istället för chipleader.

Skönt att få dela ut lite sug och vi tar oss till Benny Bullpen där dom gjort reklam om en tillbringare öl/läsk + jättepizza för 10 dollar vilket ju måste testas. Jo det stämmer och vi var tvungna att ha två bord för att få plats med pizzorna :-)
Gör ett tappert försöka att äta upp allt men det misslyckas såklart men gott var det. En timme senare "rullar" vi hem till hotellet för att börja med den tråkiga packningen.
Är ju bara en hel pokerdag kvar i Vegas och den tänkte vi spendera på Rio och deepstacken där hoppas bara vi får plats då WSOP dag 3 håller på.

Inga kommentarer: