måndag 25 juni 2007

Överlevare.....

På söndagen spelade vi en Survivor turnering på klubben.
Vi har tagit sommaruppehåll på klubben men la in denna extra turnering som uppvärmning inför Tallinn resan. Trodde väl på kanske 20 talet spelare med det blev hela 36st !

Startade med 7k men redan tidigt var jag nere på 4k då kändes det tungt men fick KK i rätt läge och Andreas N synar min all in med QQ och jag är över 10k. Spelar sen satbilt och spelare åker ut till höger och vänster.
Nere på 10 spelare så är det en som ska bort sen startar finalbordet där alla har lika många marker. Vi är 3st som ligger illa till men som tur är så slipper jag ta nån chans då Andreas N åker ut.

På finalbordet i en survivor turnering startar alla med lika många marker och dom är värde pengar (blir lite som ett cashgame). Den här gången hade alla 7200 marker värda 720:-
Det är 15 min perioder och blinds 25/50 vid varje höjning har den som ligger sist chansen att växla ut sin marker mot pengar.

För min del var finalbordet helt iskallt spelade inte en hand på säkert en timme.
Spelare åker ut och ingen väljer att växla ut :-)
Jag får chansen att växla ut då jag ligger sist med 5800 marker då blindsen ska bli 400/800 och vi är 5 spelare kvar alla dom andra har 10k-15k. Väljer att gambla och på knappen ställer jag in efter att kolla på ett kort. Krister B synar med 77 och jag har 84 off. Men en fin klonk med 4 på flopp och 8 på river gör att alla fem ligger nästan lika.

Vid näste höjning ligger Jim S sist och han växlar ut sina 11400 (1140:).
Vi som är kvar gör en deal som ger alla 1200:- var plus att vi spelare om 500:- till segraren.
Direkt efter dealen får jag AK på BB och David A synar från SB. Jag höjer lite och han ställer mig all in som jag blixtsynar. Han har A 10 och jag vinner en jättepott. Lite senare får jag QQ på sb och synar Moe på BB ställer in jag synar. Han har 66 och floppen är Q 6 x ! och jag slår ut honom och nu är vi heads up.

Jag möter Krister B och är storchipleader. Spelat funkar väldigt bra och jag kör hårt med min stack och efter en stund är det klart. Jag vinner ! :-)
Skönt genrep inför Tallinn nu ska det klonkas där oxå !

Spelade lite Omaha cashgame på klubben med 2/5 i blinds och går +300:-

Sen är det dax för kvällens 100k garanti på Mansion.
Som skulle visa sig bli en riktigt överlevar turnering....

Turnering startade illa då vi snabbt var nere på 1400. Men vi gav inte upp utan kämpade oss in i turnering. Fick AA och dubblade upp mot KK. Inga spelbara händer utan det blev shortstack poker hela tiden vi hade QQ och fick en walk :-(

Vann blindsen så en gång per varv så vi höll oss flytande. Blev lite positions spel och hela tiden shortstack poker. Men vi överlevde och tar oss ITM.På vägen vinner vi med Q 10 mot AJ och vi är ett tag uppe på 25k med 60 spelare kvar.
Då kommer den. Handen som avgör hela turneringen. En ställer med 13k vi synar med AQ han har A7 och på turn kommer 7 och vi missar Q och färg på rivern.
Nere på 10k och vi får 99 och ställer syn av 10 10 och AA och vi åker ut på plats 56 av 661.
Gav 200 dollars men vi kunde fått mer.......

Inga kommentarer: