måndag 4 juni 2007

GP Finalen

I helgen spelades GP final nr 5 på klubben.
Jag var regerande mästare då jag vann GP finalen i december.
Den här gången hade jag 11950 i startmarker och låg då på plats 8.
Ledaren Eric C hade 16600 marker. Men eftersom det är 40 min perioder så har alla chansen även dom som har runt 6000 i startmarker.

Min uppladdningen inför finalen var inte den bästa var turneringsledare för en företagspoker turnering på klubben och sen spelade jag lite cashgame till 04.30 på morgonen :-)
Gick plus 1000:-

Klockan är strax efter 14 och GP final 5 startar med 39 spelare.
Jag blir inlottad på bord 5 , vilket jag inte riktigt gillar eftersom det är det bord som ska brytas upp först. Får ett kul bord med jag, Juhani, Andreas L, Calle, Henrik, Mikael , Tony
Det blir en hel del action och stora potter även på dom låga blindsnivåerna.

I en pott där Tony höjer till 400 synar jag med QQ och Mikael synar.
Flopp J J 8 (två ruter) och dom checkar till mig
Jag satsar 400 för att se vart jag står. Micke synar men Tony slår om till 1500
Sätter honom på J eller KK, AA så jag lägger mina QQ men Micke synar
Turn ruter Q ! (varför checkade jag inte på floppen.....)
River J
Tony vinner potten med sina KK och kåk mot Micke som hade ruterfärg.

I en annan hand limpar hela bordet och jag har SB och 7 3 så synar.
Flopp 7 3 4 jag satsar 200
En syn och Calle slår om till 1200
Jag viker mina två par och Calle visar upp 4 3......
Lägger även 10 10 efter 2 2 8 9 7 på bordet.
Rätt säker efteråt att jag hade vunnit den potten som var på nästan 9k.

Sen bryts bordet och jag hamnar på bord 3: jag, Roger, Juhani, Tony, Benny, Lars K, Vesa, Lars M. Jag har ca 11500 i marker.
Händer inte mycket jag blindar ner mig till 8700 då är det paus efter 4 perioder.

Efter maten så är det 200/400 i blinds och jag får 10 10 höjer men Tony ställer in för ca 7000 jag vill inte riskera nått så viker mig igen och han visar 5 5........
Men lyckas slå ut Lars M men kommer inte ihåg hur :-)
Tror jag hade AQ.
Slår sen ut Robert S i en duell där han höjer och jag ställer med JJ han har AQ och jag vinner mycket rättvist potten.

Vi är snart nere på 16 spelare kvar och 2 bord.
Jag blir flyttad till bord 2.
Där sitter jag, Andreas V, Johan A, Krister B, Pontus L, Roger H, Fredrik N och Pekka K
Jag har runt 25k i marker i det läget utan att haft AA,KK eller AK på hela turneringen.
Spelar tajt som vanligt och Pekka K till höger om är stor chipleader med kinesiska muren i marker och han kör rätt hårt med all in.
Får QQ och Pekka höjer jag väljer att bara syna.
Flopp A K J (kan det blir sämre) och Pekka satsar 3500 jag måste vika mig.

Sen får jag inte en enda spelbar hand utan blindar ner mig i väntan på finalbordet
Dag 1 bryts när det är finalbord men ingen åker ut och blindsen blir dyrare 800/1600 och det är sista perioden för dagen.
Jag får se en gratis flopp på BB med Q5 i spader.
flopp 2 7 8 (två spader) check, check
turn 6 då satsar Pekka 2500 jag känner att jag iaf måste syna då jag har 12k.
river blank och jag har bara 9 .5k kvar
Vi blir hela 11 spelare kvar och jag ligger klart sist med 9.5k och Pekka K leder med 74,5k.

Fortsätter med cashgame under natten och ser många sjuka händer.
Kanske inte den bästa uppladdningen då vi spelar till 06.30 och jag går plus 800:-

Dag 2 och tillbaka i lokalen strax innan kl.11.30
Blindsen är 1o00/2000 och jag har SB
Alla foldar till mig och jag ställer in och Andreas V lägger sig.
Så fortsätter det ett tag jag ställer in och ingen synar.
Efter en stund är jag uppe på 19.5k !
2 spelare åker ut och jag är på finalbordet.
Finalbordet: jag, Hannu M, Calle H, Andreas V, Roger H, Vesa H, Dennis J, Pekka K, Pekka Ko

Jag vinner en hand direkt där jag ställer in och ingen synar.
Har 22.5k när jag äntligen får handen med stort H
AA i tidig position väljer att höja till 7000.
Fold fram till Dennis J som ställer all in och blixt syn av mig :-)
Han har AK och jag vinner och på en period har jag gått från 9.5k till 47k !

Blir ganska tajt spel då det var 6 priser (7:e platsen fick ett bonuspris från NordicBet)
Men många blir shortstackade och jag ligger kvar säkert runt 45k.
Tillslut åker Dennis J och Andreas V ut och Calle H tar ballongen och bonuspriset.
Blindsen är upp på 3000/6000
Jag lyckas slå ut Hannu med min A5 mot hans Q10
Sen åker jag på en smäll då Vesa synar min all in med AQ och mina A3 förlorar.
Nere på runt 30k.
Pekka Ko åker med QQ mot Roger H som har 66 men klonkar på floppen.

Så med 4 spelare kvar blir det mycket all in poker då blindsen är höga.
Jag lyckas ställa in och vinna en massa potter utan syn och snart upp på 100k (!)
Då ställer Vesa all in jag tar syn med AJ han har 44 men dom håller.
Så är jag nere på 40k igen men vinner nån pott och blindsen är 4000/8000.

Ställer in 60k med A10 i ruter, Roger H som har 27k kvar synar med K J och Pekka som är chipleader steker en stund innan han synar med AK.

flopp 6 7 8
turn K
river x
Jag och Roger åker ut men jag hade mer marker och kommer 3:a (det ger 3100:-)
Heads up pågår i 2 händer sen har Pekka K vunnit GP finalen.

Överlag så är jag nöjd med turneringen det var ju ändå rätt nära att jag skulle kunna försvara titeln. Lite missnöjd med att la en del bra händer tidigt i turneringen som jag hade vunnit.
Men samtidigt ville jag inte riskera för mycker i dom lägena.

Spelade tyvärr lite cashgame senare på kvällen.
Hade väl ingen bra dag direkt backade 1700:-
Men totalt för dagen blev det iaf 1000:- plus.

Sista handen i cg är värd att berätta om
Jag har just vunnit och dubblat upp mig mot David med AA mot hans JJ.
Får 9 9 och höjer 75 tre synar.
flopp 9 7 5 (två hjärter)
jag checkar Wojtek satsar 175 Tommy synar och jag ställer in allt ca 1000:-
Wojtek foldar och Tommy synar.
turn J
river x (ingen hjärter)
Han vinner potten på ca 2700 med stege 10 8 hjärter
Man får ju räkna med att man ibland blir utdragen i dom stora potterna det var ju ett tag sen jag förlorade dom.

Ok det blev säkert mitt längst inlägg hittills men det är ju oxå nästan 40 timmars live poker i lokalen fredag-söndag :-)

Inga kommentarer: