onsdag 13 juni 2007

Deepstack Onsdag

Började med att spela en Omaha turnering på B2B var väl ok med men åkte ut då jag floppade set i A men han drar in stegen på turn.

Var lite sugen på en revansch i Pokerstars Deepstack 22 dollars som start kl.14.15
Startade helt ok och var snart upp i en stack på 10000 (man startar med 5000 och 30 min perioder). Höll mig runt 10-13000 dom första 3 timmarna.

När det är 100 spelare kvar av 260 startande får jag in degen med AA mot en shortstack på 4000. Han synar alltså min reraise all in med Q7 och såklart kommer det Q på flopp och turn.
Nere på 6000 och ligger bland dom sista......

Lyckas iaf spela upp mig med bästa kort hela tiden och utan att bli utdragen,
Vinner en stor pott med AK mot AQ och har över 40000 med 30 spelare kvar (27 priser).
Ligger runt plats 10.

Tar det lite lugnt men försöker slå ut shortstacken när det är hand by hand.
Jag har K 10 och han 7 6 och det kommer en 6 på rivern....
Men tillslut åker en spelare så är iaf ITM.

Jag höjer med 10 10 och en spelare som potten innan förlorat en jättepott ställer in för 12000 till. Jag tror jag leder så synar snabbt då han troligen är på tilt MEN inte den här gången han har QQ och vinner.

Jag har 25000 kvar och höjer med 99 en spelare som jag spelat med sen första handen ställer in med lika mycket marker som mig. Jag synar och han har AK (just dom korten gillar jag inte).
Kommer en K på floppen och jag är ute på plats 22.

Det gav 36 dollar och tog precis 6 timmar ! (kl.20.15)

Kanske blir det lite cashgame nu på kvällskvisten får se om jag hittar sugen

Inga kommentarer: