söndag 24 juni 2007

Midsommar

En overklig start på midsommarhelgen då man läser om ett knivmord i centrala Hallstahammar. Får sen höra att offret är en medlem (2006) i klubben så känns det ännu mer overkligt.
Vila i frid Benny K

Firar midsommar i en sommarstuga i Kvicksund så räknade med väldigt lite poker.
Men vädret var ju så dåligt så jag kopplade upp mig på modem för att spela lite.

Lyckades direkt kvala in mig till Mansion 100k på lördagen och på måndagen !
Spelade även en del cashgame Omaha 0.25/0.50 med ok resultat runt 1000kr plus.

Mansinons 100k på lördagen blev en jobbig och svängig upplevelse.
Första timmern fick jag inga kort alls. Vann två potter.
AQ på BB fick jag walk och AA utg då jag limpar och endast BB med som sen lägger sig efter floppen. Har endast 1665 marker kvar.

Andra timmen och korten kom direkt :-)
KK mot AQ dubblade upp.
KK mot QQ dublade upp igen och är nu på 7300 marker !
En shortstack höjer jag ställer honom all in med min AKs han synar och har KK som håller och jag är nere på 5900.
Får 99 i tidig position höjer men får omslag all in av en shortstack och jag synar han har AA och nu är jag nere på 4000.
Vinner en pott då jag ställer in med AQ mot chipleadern som höjt.
Får QQ i tidig position höjer får 2 syn. Flopp 2 3 6 jag satsar halv pott en syn.
turn x lågt jag ställer in och han blixtsynar med 33 (set).
TILT och nere på 1000 kvar som jag snabbt slänger in med J9 får syn av KQ som vinner.
Ute på plats 243 av 508

Ingen lysande turnering direkt men kanske inte så mycket jag kan göra i dom lägen jag hamnade i.........

Idag blir det en extra turnering på klubben en Survivor som jag hoppas på finalbord iaf.
Sen är det inte många dagar kvar tills vi ger oss av till Tallinn (torsdag 28/6). Det kommer bli en höjdare

Inga kommentarer: