torsdag 28 juni 2007

Ufo spel

Varit mycket spel och då speciellt med Team UFO på Mansion i deras 100k garanti.
På tisdagskvällen körde Fredrik och jag kl.22.00 100k på Mansion.
Jag hade som vanligt inga kort att skryta om men Fredrik hade en riktig rush och var chipleader med runt 100 spelare kvar.

Jag lyckades vände från 400 marker kvar och upp till 19k och låg då på plats 30 med 80 kvar.
Då ställer en shortstack in och jag har 55 på BB och är tvungen att syna. Han har KQ och träffar K p floppen då är jag nere på 15k. Två händer senare har jag knappen och 77 alla foldar till mig.
Det ligger mycket i ante och blinds så ställer in men får syn av K J (!) och han klonkar såklart.
Med bara 3k kvar ställer jag snart in och åker ut på plats 77 med 63 priser.
Det var ju lite surt hade lätt kunnat glida in ITM men vi spelar ju för att ta oss till finalbord.

Roligare att följa Fredrik som tvärr drabbades av helt iskalla kort. Efter att ha blindat bord en hel del så kör vi hårt och ställer med A10 får syn av 10 10 och turneringen är över. Ute på plats 34 men iaf 450 dollars plus.

Onsdag kl.13 var det dax igen för Mansions 100k den här gången spelade vi på klubben.
Fredrik och jag spelade men Andreas var oxå på plats.
Turneringen gick inge vidare vi hade inget flyt men hängde oss kvar i turneringen.
Jag fick som vanligt spela shortstack poker men lyckades rätt bra med det. Hade till och med tur en gång då A6 höll mot AK :-)

Fredrik hade en liknande duell som gick bra. Vi tog oss båda ITM.
Jag hade runt 9k och blindsen var skyhöga så ställde med J10 fick syn av AK.
Jag fick in två par på rivern men då fick han stegen så åkte ut på plats 32 som gav 450 dollars.
Fredrik gick bra och vann en storpott med AA och låg då 3:a med 25 kvar.

Med 18 spelare kvar låg vi 8:a och fick AK en slasktratt höjer och en annan ställer. Vi vill gamla för att nå finalbordet så vi tar synen och slasktratten viker sig.
Det var en mycket bra syn då han har AQ men vad händer........ det kommer en Q på river.....
Så jobbigt vi hade varit i klar chiplead annars.
Nu har vi 11k kvar och ställer in med 55 åker mot KQ trots att vi har färg och hålstege drag efter floppen så klonkar han en K på turn och vinner.
Ute på plats 18 som gav 1000 dolllars.

Helt klart får vi vara nöjda med starten på projektet Team UFO men snart kan vi väl få vinna ett 70-3o läge när det gäller som mest.

Nu ska det laddas för idag bär det av till TALLINN och vi är hela 17st som åker.
Idag tar 9 av oss båten till Estland och imorgon tar 8 flyget.
På fredag spelar vi en 300:- fria rebuys turnering och på lördag är det en 1300:- freezeout. Det verkar som turneringarna är fullbokade med 100 spelare så kommer bli bra priser.
Hoppas HPK kan få iaf en spelare på varje finalbord. Jag hoppas såklart att få vara med på dom :-)

Kan nog bli en liten uppdatering från Estland om nätet funkar där.

Inga kommentarer: