fredag 22 juni 2007

Spel på Mansion

Gjorde några försöka att kvala in till Mansions 100k.
I första satelliten blir det finalbord men blir short och ligger sist när jag åker ut.
Såklart på ballongen som nu iaf gav lite dollars.

Den andra satelliten med 15 spelare kvar gör jag en en syn på BB när SB ställer.
Jag har A5 och han visar 85 men det klart han vinner när 8 kommer på floppen.....

Den tredje och sista satelliten är en turbo där jag efter en del tur spelar upp mig till runt 6k med 10 spelare kvar (9 platser). Men blindsen är jättehöga och det går fort. Shortstackarna vinner 3-4 all in och jag börjar blir lite orolig. har 3.4k när blindsen snart är 1200/2400. Men är två händer kvar innan jag ska ha BB. En spelare på det andra bordet är automat all in i nästa hand. Men jag får 99 och bestämmer mig för att ställa för att säkra platsen då jag annars är all in inom 3 händer. Det klart chipleadern synar med AJ och vinner...... Så ännu en ballong som gav lite dollars. Så här i eferhand ska jag väl låta dom andra få chansen att åka först...... dåligt spel av mig.......

Men vi gör en inköp till 100k iaf.
Väl där så får vi AK och limpar UTG. Spelaren efter höjer och får två syn.
Vi bestämmer oss för at försöka köpa hem potten så vi går all in ! (onödigt hårt spelat så tidigt).
Blixtsyn av höjaren som såklart har AA och han vinner.

Nu är vi shortstacked under 1k men dubblar upp med 77.
Nere på 1.7k höjer vi med 10 10 får en dubbling mot oss. Här bör vi kanske vika men känns jobbigt med så lite marker så vi tar synen. Han har såklart AA men nu klonkar vi 10 på rivern :-)

Ligger runt 3k men får inga spelbara händer. Blindsen ökar och då får vi ett monster 88 (!).
Det blir ju lite så när man bara får iskalla kort så ser halvskapliga händer grymt bra ut :-)
Chipleadern höjer, vilket han gjort ofta, vi ställer in och han synar med 10 10.
Ingen hjälp och vi är ute på plas 216 av 563.
En dålig turnering med många fel beslut men nu kan det bara bli bättre.

Körde lite cg på Unibet blev några få dollars plus i Omaha.
Nu är det midsommar och blir lite spel ett par dagar.

Trevlig midsommar !

Inga kommentarer: