onsdag 6 juni 2007

Terrific tuesday

Blev inte så mycket spel under tisdagen heller men iaf någon timme cashgame på 0.25/0.50.
Men det gick rätt okej. Vann bland annat en jättepott på 146 euro med KK mot QQ och 44.

En intressant hand som jag kanske inte skulle spelat och sen kanske jag ska folda ?

Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Idre" Players(max 6):
*HERO* (EUR 44.09 in seat 1)
sybarit1 (EUR 22.78 in seat 2)
ZORAN20 (EUR 28.62 in seat 3)
z_anka (EUR 50.00 in seat 4)
csmongo3 (EUR 46.50 in seat 6)
Dealer: ZORAN20
Small Blind: z_anka (0.25)
Big Blind: csmongo3 (0.50)

*HERO* was dealt: Ad - 5d - Borde kanske inte spela den handen UTG....
*HERO* Call (0.50)
sybarit1 Fold
ZORAN20 Raise (2.00)
z_anka Call (1.75)
csmongo3 Fold
*HERO* Call (1.50) - Potten är på 5.00 så jag måste väl syna nu

Flop Ah - 5c - 6c
z_anka Check
*HERO* Bet (3.25) - En bra flopp satsar halvpott.
ZORAN20 Fold
z_anka Call (3.25)

Turn Ah - 5c - 6c - 4c
z_anka Bet (7.50)
*HERO* Call (7.50) - Både stegen och klöver färgen kommer på turn.
Han satsar lite över halvpott och det är 20 i potten.
Jag kan ju ligga under stort men har outs.
Frågan är om han inte hade checkraisat om haft nått.
Ska jag folda här ?

River Ah - 5c - 6c - 4c - Td
z_anka Bet (19.00)
*HERO* Call (19.00) - Eftersom jag synat honom på turn så synar jag nu oxå.
- Ruter 10 känns ju som ett bra kort för mig
- Jag behöver ju bara vinna 30% för att syna här
- Rätt eller fel ?


z_anka shows: 8d - 9d (high card ace)
*HERO* shows: Ad - 5d (two pairs, aces and fives)
*HERO* wins: EUR 64.00 (with two pairs, aces and fives)
Rake: EUR 2.00

Slutresultatet blev ju bra men känns inte som jag spelade handen speciellt bra.........
Gick ca 110 euro plus under tisdagen.

Idag onsdag blir det en Killerturnering på klubben som jag tänkte vinna :-)

1 kommentar:

Nicklas sa...

Hmmmm.. kan hända att jag hade spelat annorlunda på precis alla gator :)

preflop: fold!!! jävla skithand i kass postition

flop: Beta mer på en jävligt dragig flop.

turn: Här kan det hända att man kan vika om man är vektight som jag är :). Du måste ju ta beslutet här om du tror du leder så synar du ju ner river också om inte ett scarecard till kommer. Då man med stor säkerhet kommer att få betala på river också för att få veta om man har rätt så tror jag nog att jag viker här och väntar på ett bättre tillfälle.