torsdag 7 juni 2007

Ovanlig onsdag

En helt vanlig onsdag fast annorlunda....
Nationaldagen och Killerturnering på klubben.Jag hade en del tur med coinflips tidigt i turneringen. Vann med 99 mot AK och lite senare QQ mot AK. Med killerbonusen på 5xBB så byggde jag upp en bra stack på runt 25k. Med 11 av 20 spelare kvar så går en spelare all in och får en steksyn av en annan sen är det mn tur jag har 99 och väljer att chansa lite och gå all in.
Spelare som steksynat steker ett tag till men synar mig med hela sin stack.
Spelare 1 har K 10 och Spelare 2 7 6 i klöver och mina 9 9 håller och jag får en monsterstack till finablordet på runt 60k.

På finalbordet tar jag det ganska lugnt men synar några all in eftersom det är bra bonus.
Slår ut Calle med mina 10 10 och har snart en stack på 85k.
Med fyra spelare kvar har jag spelat upp mig till hela 170k. Då gör jag ett misstag.......
Jag ställer in med J 3 :-)
Får syn av Tony som har 66 och han tar 40k av min stack.

Tony slår ut dom andra två och får bra bonus så när det är heads up så leder han klart med ca 250k mot mina 80k. Men jag lyckas vända på steken och leder klart ett tag när floppen kommer Ar 8k 9k , jag har Q J i klöver och Tony går all in.
Jag leder ju klart i marker och kan ju inte vika färg och hålpipa så synar.
Tony har tyvärr K 3 i klöver....... på turn kommer A i klöver.... så han vinner en massa marker.

Sen tar jag en dålig syn i ett läge där jag har 100k kvar och han går all in efter flopp 7 3 4.
Han har träff på 7 och vinner turneringen.
Får väl ändå var lite nöjd med andra platsen men siktade ju på att vinna.

Kör lite cashgame på klubben men förlorar ett jättepott med KK mot 10 10 han klonkar 10 på floppen. Går iaf +40:-

Ser Sverige krossa Island med 5-0 och förlorar under tiden en del på nätet.
Dagen slutar med ett litet plus resultat.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det första jag tänker när jag läser inlägget är "fan va kul att jörgen börjat gambla och lira på feeling där med 99", sen läser man hur det ställer in med J3! - wtf!? Sluta upp med det :)

Du sa aldrig vad du hade fär hand när du synade 734 floppen - kan det ha varit AK/AQ?

Nicklas sa...

bara fiskar som spelar J3!!!