måndag 18 juni 2007

Förkylt

Nu har förkylningen slagit till och det började på riktigt under söndagen.
Det enda positiva är väl att jag förhoppningsvis ska bli frisk till Tallinn resan om 10 dagar.

Sommarserien deltävling 1 igår och jag fick en bra start. Spelade helt okej och lyckades faktiskt ha lite tur och slå ut Anders med mina K 10 mot hans AQ. Gjorde en "bluff" mot Calle oxå som gick hem och tyvärr visade jag min 9 4 :-)
Hade ett tag en stack på 26k på blinds 300/600 men sen gick det snabbt utför.......
Allt började med att jag fick fel person till vänster om mig Tony "klonkringen" från Munktorp.
Jag kunde inte vinna en enda hand.

Hade 10 8 och efter flopp 10 8 A satsade jag lite med Juhani synade turn Q och han satsar 5000 och jag måste vika ner. Jag limpar med 9 9 och Tony ställer in jag funderar på att ta synen då det kostar 10000 och det ligger 14000 i potten jag har 20000. Men viker ner då jag inte vill riskerna något och han visar AJ.
Hela spektaklet avslutas med att jag höjer med 10 10 till 4000 (bb 1000) och får en syn av Dennis som har samma stack som mig ca 14-15k.
Flopp 4 8 Q alla klöver men jag ställer in och han blixtsynar med 88
turn J klöver men river var x och jag åker ut på plats 14 eller nått.......

Dåligt spel och helt klart tilt efter den turneringen.
Niklas och jag kör lite online Omaha där lyckas jag iaf gå plus.
Blir lite dealers choice på klubben oxå men vinner knappt en hand så det blir lite minus där.
På skoj så drar vi högst kort om dom småkronor som blir över när vi ska växla in.
Vi slänger upp kortet i pannan och jag ser att en har 2 och den andra 5 så känns säkert men alla bara garvar och jag måste kolla på mitt kort som är 4........kan inte ens vinna en sån duelll........

Nu ska jag försöka kurera mig så man är riktigt frisk till resan österut.

Till sist måste jag bara skriva ett stort GRATTIS till Tobias L i Team Kahunas som inatt kvalade in till WSOP !

1 kommentar:

Koivulainen sa...

Fan, Jörgen, börjar ditt spel tappa stinget? Mycket dåliga spel på sistone. :) Se till att bli kvitt den där förkylningen, vi vill inte att den enda fisken i gänget blir kvar på land.