fredag 21 augusti 2009

Dag 6 - Gondoler och ökenhotellet

För första gången den här resan går vi upp tidigt för att spela en kl.12 turre på Venetian.
Det blir en specialfrukost på ett ställe i tornet innan vi drar till Venedig.
Vi hittar rätt parkeringshus direkt och är inne i pokerrummet i god tid innan start.
7500 marker, 30min perioder och 150 dollar buyin. Det blir hela 93 spelare !
Jag hamnar på ett bord med flera rätt ok spelare och redan första varvet förlorar jag med JJ mot KK efter låg flopp då jag betar hela tiden men vi checkar ner rivern.
Ingen kul start men sen limpar jag på BB med K3 (!) och flopp är 10 7 3 det blir rundcheck.
Turn 3 och en betar jag höjer han synar. River A och han betar ut jag känner att jag ska värdebeta och höjer upp han synar med 3a och sämre kicker.
Skönt nu är jag tillbaka på startstack igen. Vinner en pott med AA men förlorar mycket med en AK.
Flopp QJ3 (två hjärter) och jag har AK hjärter och synar hans bet hela vägen till rivern det blev dyrt.

Är nere på 4500 i första pausen. Blindsen tuggar på när jag har 3700 när jag får AK igen.
Väljer att bara limpa med för 200 flera limpar och en höjer upp till 600 och en synar innan det är min tur igen.
Funderar lite på om jag ska pusha men väljer synen igen, en till synar och den sista killer reraisar till 2500.
Första höjaren viker ner men en limpar bredvid mig ställer in sina ca 4k.
Hmm vad kan dom ha ?
Tror inte på den sista snubben men han som limpat och sen reraisat var ju en bra spelare.
Tror inte jag kan leda men kan jag ha en coinflip, alltså undvika AA,KK.
Väljer att vika ner den och ja jag ångrar det rätt mycket sen...........

Snubben som reraisat måste ju syna han som gått allin men säger att han inte har något och visar upp 7 6 han som gått all in har Q8 !
Flopp K hög och river 6 så han med 76 vinner.
Short som jag var skulle jag tagit chansen där hade ju haft över 12k istället för 3.1k nu

Får byta bord och jag är nu nere på 2.6k och hittar ganska snabbt AK igen och ställer in trots en höjning innan :-)
Chipleadern synar och höjaren viker. Han visar oxå upp AK i spader....
Flopp x x x alla spader............... och jag är ute på plats 59

Går en runda och kollar på gondolerna och när jag är tillbaka i pokerrummet är alla tre fortfarnade kvar.


Tyvärr åker Anders ut på plats 31 men dom andra två kämpar vidare.
Slotsproffs som man är så klonkar jag in 90 dollar på dom :-)
Både Pekka och Tobbe tar sig till finalbord och ITM.
Där är det nära deal men det rinner ut i sanden.
Tobbe åker sen ut med AQ mot AK och kommer 8a och får 400+ dollars.
Tyvärr så håller inte Pekkas KQ mot K9 och han är ute på plats 5 och 800+ dollars.

Man kan ju lugnt säga att HPK går rätt bra än så länge i Vegas är väl bara Anders som inte klonkat nått än.
Klockan är nästan kl.20.00 och vi drar till flygplatsen för att hämta upp Niklas M direkt från Norberg.
Det funkar bra och vi drar till hotellet så Niklas kan checka in och vi blir tvungna att köpa en Angusburgare på McDonalds igen.
Han är trött men lite spelsugen så vi tar bilen till Sahara för att återuppleva deras pokerrum och en 65 dollars turre.
Det är verkligen en turbo turre med 20min perioder och långa hopp i strukturen.

Jag går riktigt bra och har hela tiden en bra bit över medel och vi är 11 kvar av 45 spelare.
Tyvärr är Anders och Niklas ute men Pekka har haft en fin vändning då han hade 1k nu är han över 15k igen.
Jag har runt 20k när en snubbe ställer och Pekka oxå ställer och jag har KK bara att syna.
Dom har A8 och AQ så det ser bra ut MEN det kommer såklart A och 8 på floppen....
Så istället för 50k är jag på 3.5k och jag åker ut på 11e plats i nästa hand.
Riktigt surt.

Pekka och Tobbe är på finalbord där Pekka åker direkt men dom har gjort en deal så han får hela 50 dollars :-)
Tobbe får bra kort och stacken ökar och det slutar med en deal på 4 spelare och nästan 400 dollar var.
Vi sugfiskar är ju glada.
Jag ger tillbaka lite på maskinerna men slotdagen slutar iaf plus.
Klockan är över 04.00 när vi är tillbaka på hotellet nu ska det sovas och laddas för en kvällsturre imorgon.

Inga kommentarer: