tisdag 25 augusti 2009

Dag 10 - Woodenowenbaked

Blir bara Jag,Pekka och Anders som kör Venetians kl.12 turre.
Dom andra sover och ska göra lite andra grejer.
Käkar frukost på hotellet och det tar lite tid så vi inser att vi kommer vara tvungna att göra en sen anmälan till turren.
Sen hamnar vi i fel fil och råkar parkera på Palazzo och får gå igenom till Venetian.
Vi är väl 20min sena när vi är framme och jag hamnar på ett bord med grymt bra värde (många fiskar igen).

En av dom första händerna jag spelar är Q 10 och floppen kommer J 9 8 en snubbe betar 600 och en annan synar.
Eftersom det är två hjärter på floppen så synar jag bara.
Turn hjärter nu betar den andra 2k och jag viker direkt.
Har inte vunnit en hand när jag ser ner på AA och höjer upp.
En ok spelare och en fisk synar. Flopp är 8 8 4 jag betar ut 1000 den ok spelaren synar.
Vilket gör mig lite orolig.
Men turn är ett fint A och jag betar 1500 han höjer och vi hamnar all in.
Han har 9 8 och jag vinner en fin pott.

I pausen har jag runt 13k,Pekka bara 4k och Anders hela 26k.
Jag tar det ganska piano och väntar in korten men försöker spela en hel del händer i position.
På BB är jag med och ser floppen 10 6 3, jag har 9 6 och betar ut får en syn av en ny spelare på bordet.
Turn är 9 och jag ser att han har lite över 7k i stacken så jag betar 3k som han synar.
River 8 och jag ställer honom och han steksynar med 9 8 för bättre två par och 20k potten till honom.

Jag är short och hittar JJ som blir all in mot AQ och jag vinner och är tillbaka över 10k.
Hittar sen AJ i klöver på cutoff som jag höjer upp med men BB som är short ställer in och jag måste syna.sis
Han har AQ men floppen är K J x och turn x (två klöver) river 10 och han vinner på stege.

Jag har BB och en ny spelare i SB synar upp. Har KQ så jag ställer in mina 4k han har väl runt 8-9k men hittar en syn för halva stacken med K7....
Det klart han belönas med floppen 9 7 7 , tack och gonatt jag är ute runt plats 59 av 113 spelare.

Pekka har åkte ut före mig men Anders är vårt hopp och han har ok stack när han hamnar all in med QQ mot en tomte som synar med A10 och det floppar såklart ett A så istället för chipleader i turneringen så åker han ut.
Man kan lugnt säga att vi har en hel del otur nu.

Vi tar bilen till MGM för att käka en vedugnspizza på Wolfgang Puck, precis som vi gjorde förra gången.
Pizza är grymt bra där men det kostar oxå några dollar mer.
Klockan har gått och blivit nästan 19.00 när vi kommer på att försöka ta oss till Sahara och deras turre.
Men det tar tid att åka på strippen så klockan tickar på vi snackar med dom andra på telefon och dom är på väg dit oxå.
Närmare halv åtta är vi där och turneringen har pågått och vi skulle hamna på reservlistan och kanske få spela efter första pausen.
Inget man är sugen på för 65 dollar att spela en megaturbo så vi drar till Stratosphere.

Där kommer vi oxå 10min sent och turren är igång med 3 bord.
Alla utom jag sätter upp sig på reservlistan och tillslut får alla spela.
Bäst gick det för Anders som åkte på en coinflip på 6e plats (4 priser) av 38 spelare.

Jag sätter mig direkt på ett NL 1/2 cashgamebord med 200 dollar.
Är ju så mycket fisk där och jag ser en massa sjuka spel (A högt vinner en jättepott).
Men jag får inga händer och när jag spelar missar jag flopparna.
Får 55 och träffar en 5a på flopp en short går all in jag synar och vinner nu ligger jag lite plus.
Vinner en till pott med A 10 på flopp A x x han hade sämre kicker.
Har som mest 255 dollar framför mig innan det går nedåt.
Förlorar med AA då det är 4st ruter på bordet efter turn och han betar.
Förlorar med QQ då det kommer K K 9 och två spelare betar innan mig.
Efter nästan fyra timmar så ger jag upp och backar lite över 100 dollar.
Var ju ett bra värde men man kan inte förlora med sina bra händer om man ska gå plus.

Testade BlackJack Switch på Sahara det var grymt kul (+35) men dom har det tyvärr inte på Startosphere.
Så går upp på rummet och börjar blogga lite efterom jag ligger en dag efter.
Bara ladda batterierna för en ny dag i Vegas.....

1 kommentar:

Hish sa...

Varför synar du bara med stegen när två spelare innan har synat och det ligger ett färgdrag ute?

Kul blogg annars, ni verkar ha det grymmt =).