lördag 29 augusti 2009

Dag 14 - Black thursday

Vi sover rätt länge efter äventyret dagen innan. Men sen drar vi till Palace Station och käkar en buffe för halva priset (5 dollar var)
Tilten kommer direkt där då jag nekas att signa upp som medlem i deras Players Club bara för att jag inte har passet med mig. Har funkat på alla ställen utan pass tidigare.
Buffen är helt ok men jag är inte alls så hungrig som man vill vara.

En halvtimme innan turre startar är vi på Caesars och laddar för spel.
I mitten av fjärde perioden efter ca 2 timmars spel är alla ute.............
Helt sjukt dåligt av oss och en riktigt svart torsdag.
Hur kunde det hända ?

Anders har tappat nästan hela stacken med AK mot A2 flopp A 10 2 och åker sen ut som short.
Tobbe har ca 6k kvar när han blir all in med 10 10 mot AK och på rivern kommer A.
Pekka som har största stacken av oss åker ut med AQ mot AK i en jättepott efter flopp A K x

Jag åker första av oss efter ca 40min spel på blinds 50/100.
Höjer upp i sen position efter en limp till 400 med JJ. En syn av BB (som på min första read är en dålig spelare).
Flopp J 9 3 (två hjärter) och han checkar jag betar 500 och får syn.
Turn Q och han betar 500 och jag höjer till 3000, han ställer in....
Jag har 6k kvar ska jag vika setet här ?

Har svårt att sätta honom på 10 8 , ska han syna 400 innan floppen med det ?
Har svårt att sätta honon på K 10 , ska han syna 500 på floppen med hålstege ?
Har svårt att sätta honom på Q Q , ska han spela så konstigt med den ?
Det är dom händerna jag ligger under mot.

Vad kan han annars ha ?
Två par tex Q 9, alla kombinationer med färgdrag, 10a stegdrag med par.

Potten är på ca 14k och kostar 6k att syna.
Jag synar iaf och han har K 10 och rivern är blank.....

Vi drar iaf till Sahara för att tilta av oss i deras kl.23 turre.
Där blir det 54 startande och det är turbo struktur.
Jag vinner en hand under första perioden mot bordets fisk då jag har 44 efter flopp 5 5 4 :-)
Håller mig på en stack runt 10k innan mina AK går in i AA och jag är short.
Får tillbaka en del då jag är all in med KJ och vinner mot K10.
Förlorar sen med A8 mot J9 för att sen vinna med K9 mot AQ.
Vinner även med AK mot AJ och har en ok stack.

Har 19k när finalbordet startar med 6 priser men det otroliga är att alla fyra är på finalbord !
Tyvärr åker Tobbe först då han förlorar med A10 mot KJ och 33 mot K4...
Blindsen är på 3000/6000 när jag ställer in mina sista 13k med 5 4 och BB synar med 8 2
Floppen är en fin 4a men vad kommer på river jo det klart en 8a och jag åker som 9a.
Anders kommer 6a och Pekka är med och delar segern på 4 spelare.

Återigen är man en sugfisk och får iaf tillbaka en del av startavgiften.
Sjukt vad bra det går för oss in dom här snabba/turbo struktur turrarna....
Helt klart är det sämre spelare med men turrarna är inte alls lika roliga att spela.

Runt halv fem på morgonen är vi tillbaka på rummet för att ladda för en ny förhoppningsvis inte lika dålig dag.

Inga kommentarer: