fredag 21 augusti 2009

Dag 7 - Sol,Samba,Shopping,Snurr och Skattön

Eftersom det blev rätt sent dagen innan så sov ett tag.
Vaknade till vid halv två tiden och strax före kl.16.00 sitter vi i bilen på väg till Rio för att käka buffe.
Det är ju en av Vegas grymaste buffeer och man blir verkligen mätt (för mätt).
Normalt kostar den 26 dollar men vi fick den för halva priset tack vare LVA.

Sen drar vi iväg till Walmart så att Niklas ska kunna köpa på sig lite kläder och annat.
Tobbe shoppade oxå loss på en massa kläder m.m.
Jag hittade ett par skor och några strumpor :-)

Åker tillbaka till hotellet för att dumpa av lite varor innan det är dax för dagens poker.
Vi ska spela Harrahs kl.20.00 turre för 150 dollar MEN är bara 3 anmälda så vi får lägga ner den.
Ändrade planer så vi åker till Hard Rock för att eventuellt spela deras kl.21.00 turre.
När vi väl är där så visar det sig att den turren inte finns än utan börjar gälla från den 21/8.
Nu snurrar vi vidare, vad ska vi spela ? Ska det blir turbo på Sahara igen ?

Då kommer Tobbe på att Tresure Island har en kl.22.00 turre för 65 dollar.
Så vi drar dit men kommer lite snett i en fil så parkerar på Palazzo och går ut och över strippen till TJ (och ja det var varmt trots kvällstimmen).
Vi reggar oss och kl.22.00 kör den igång.
Tyvärr är turneringen till och med värre än Sahara när det gäller strukturen.
Man får 3500 marker och det är 20min perioder där period nr.7 är på 1000/2000 snacka om turbo.

Jag får en ok start när jag vinner med AK men lite senare förlorar jag en 3.7k pott med JJ mot AJ (han får färg på rivern).
Har ca 4k när jag synar en dubbling till 400 på BB. Tror vi är 5 eller 6 som ser floppen 9 8 8 (två klöver).
Jag har A2 klöver och checkar men en short ställer in med 1750 marker och alla viker till mig.
Har alltså ca 3.5k och det kostar halvstacken att syna och potten blir då på ca 6k.
Vad ska jag göra ?

Jag synar och han viker upp Q 10 klöver, det kommer en klöver på rivern och potten är min.
Han gör direkt en re-entry som man kan göra om man åker ut första timmen.
Har 7k i första pausen då jag snackar med Anders han har gjort en re-entry och i sista handen åker han ut igen nu för gott....
Ibörjan av period 4 åker Tobbe ut som varit short ett tag.
Turneringar har 47 spelare och det går ganska snabbt tills vi är nere på två bord kvar.
Vinner en coinflip med 55 mot AQ.
Då hamnar Niklas, jag och Pekka på samma bord. Jag får AA när en har gått all in men har samtidigt BB bakom mig så jag försöker steksyna för att få med BB men misslyckas.
AA håller och jag har runt medel på 13k.

Vi tar oss alla tre till finalbordet där blindsen är 1000/2000 och jag har 11.5k men ska snart ha blindsen så gäller att jobba lite.
Dom flesta är shorta och på mindre än ett varv har tre spelare åkt ut.
Det är 5 priser och jag ligger sista med 9.5k så är bara att leta ett läge att ställa in.
Som UTG hiitar jag 22 som ju är ett monster så jag ställer in men killen efter synar snabbt med 99.
Kommer ingen hjälp och jag är ute på plats 7.

Tyvärr gör dom inget ballongpris och Pekka som ställer får smaka på Niklas AA och en short Pekka åker sen ut på plats 6 helt utan cash.....
Men Niklas går bra och dom gör en deal och delar potten på 5 spelare. Vilket ger 450 dollar per person.
Skönt att vi sugfiskar får något :-)
Jag lyckas även gå en 10 dollar plus på Wheel of Fortune.

Imorgon kan det kanske bli ett återbesök på Binions igen för deras kvällsturre.
Nu det dax att försöka sova lite så man klonka hårt imorgon

Inga kommentarer: