fredag 28 augusti 2009

Dag 11 - The tower

Vaknar till strax före kl.12 då Tobbe, Niklas och Anders drar till LV Outlet för att shoppa lite.
Jag och Pekka är kvar på hotellet och det blir ännu en gång en äkta McDonalds frukost med en Angus burgare.
Sen tar vi ut en gratis hissresa upp till toppen av Stratosphere som är Las Vegas högsta byggnad.
Det är ju en grym utsikt och vi fotar/filmar lite och kollar in åkattraktionerna.
Tar väl under 30 sekunder från våning 108 till 1an.

Kvällsturre kl.19.00 på HardRock det blir 44 startande. Men tyvärr har dom ändrat lite i strukturen så det känns som det går snabbare.
Jag gör en rebuy direkt och har då 7000 marker. Händer inte så mycket första timmen har AA och vinner en lite pott.
Gör addon i pausen och har då lite över 11k.
Till nästa paus har jag vunnit en coinflip med AQ mot 99 (han var short) och jag har runt 20k.
Är 22 spelare kvar och en asiat innan mig höjer upp jag ser ner på JJ och ställer och han synar med 10 10.
Potten blir på över 26k och på rivern kommer 10an.................TILT
Har 4k kvar som jag slänger in i nästa hand och är ute.
Hade mina JJ hållit hade jag varit klart chipleader på bordet.
Nu får det väl ändå räcka med otur ?

Niklas har åkt innan mig och sen åker Tobbe ut med AK mot K8 med 8 på rivern i en jättepott.
Anders och Pekka tar sig till finalbord där Anders blir 8a (5 priser) men Pekka lyckas komma 4a även den vecka på HardRock
Vi sugfiskar får iaf 10 dollar var så vi har råd med en Angus burgare :-)

Inga kommentarer: