onsdag 19 augusti 2009

Dag 5 - Rom å cola

Dagen börjar med ett besök på Spinettis Gambling Store som ligger på vägen mot downtown.
Blir inga egna inköp men köper några kortlekar och cutcards till klubben.
Det är förövrigt dom som tryckt klubben cg marker men såg inte demo ex där :-)

Sen parkerar vi på Binions och går rakt över freemont street till Golden Nugget där vi ska käka buffe.
Den blir grymt billig tack vare LVA så betalar vi halva priset (6 dollar var).
Det är gott som vanligt och man går direkt på den italienska avdelningen sen blir det även en egen komponerad omelett och en antal glas cola.
Riktigt gott och mätt blev man verkligen.

Sen reggar vi oss som medlemmar i Golden Nuggets Players Club för att sen gå loss på slotsmaskinerna :-)
Närå jag är inget fan av maskiner men faktiskt lite kul med Wheel of Fortune och jag går 6 dollar plus,
Vi går tillbaka till Binion för att ta ett par gruppfoton där vi har 1 miljon dollar framför oss.
Hoppas man får känna på det i framtiden :-)
Efter fotot fick vi varsin matchplay bonus om man har binionskort vilket Tobbe och jag har så vi plockade ut 10$ i matchplay bonus.
Det betyder att om du satsar 10$ på något bordsspel så får du 10$ till.
Vi tänkte till och valde rouletten och satsade 10$ var på rött och svart.
Redan där kunde man se vem som hade mest tur idag det blev svart som Tobbe satsade på.
Så han fick 30$ tillbaka som vi sen delade på så det blev 5$ plus var :-)
Hinner även spela lite 3$ BlackJack där jag går 10 dollar plus.

Sen börjar min freeroll på Binions som endast är öppen för turneringvinnare under veckan som gått.
Är en grym turbo turre med 4000 marker och 15 min perioder med 5 priser (2500$ totalt).
Det blev 32 spelare och jag får en dålig start är snabbt nere på 2500 efter att förlorat med JJ mot AK.
Dubblar sen upp med AQ mot 55 och sen håller jag mig runt 5-7k hela tiden men blindsen blir ju skyhöga.
I battle of blinds duell höjer SB upp mig men jag ställer in med AQ han synar med K10 och på turn kommer K och jag är i praktiken ute.
Åker i näst haar med stor framgång cg 1/2 NL och alla går plus bäst gick det för Tobbe.

Tyvärr är intresset svalt för Binions kl.18 turre så vi drar ner på Strippen istället.
Bestämmer oss för att åka till Rom eller iaf Caesars kl.19 turre men vart ligger deras parkeringsgarage ?
Vi missar det första vändan men sen hittar vi det och hinner precis komma in i lokalen innan turren börjar.
Det är en 160 dollar med 10000 marker och 30min perioder.
Jag får en dålig start då jag ser en flopp med 76 och floppen är 8 9 10 men turn 7 förstör potten och jag betalar av små värdebet av honom för att se hans J9.
Vinner några småpotter och håller mig iaf levande runt 10k.
Har inga spelbara händer en AK där jag får blindsen och en 10 10 som jag viker efter en bet och reraise innan mig.

I sista handen innan andra breaket får jag 99 och utg+1 höjer upp, jag degar in men han stek viker 55.
Av 46 startande är det nu bara 20 kvar (Anders åker på plats 21).
Nu får jag äntlien en hand det är KK när Pekka har bb (400/800 ante 100) jag höjer upp men tyvärr viker alla........
Ligger runt 10-11k hela tiden när blindsen nu är 600/1200 ante 100 så finns det ju inte mycket att göra.
Jag får AJ på knappen och degar in allt men killen på BB synar med AQ och han vinner.
Åker ut på plats 17.

Lite senare åker Pekka ut på plats 15 men vi har ju Tobbe kvar i turren.
Tobbe tar sig hela vägen till finalbord där han är rätt shortstackad när han kommer ITM.
Med 5 spelare kvar gör Tobbe och den andra shortstacken en deal om att dela på pris 4 och 5 om dom kommer 4a och 5a.
Direkt efter det åker den andra ut och handen efter åker Tobbe ut på 4:e plats.
Det ger iaf nästan 600 dollar inte illa pinkat och vi sugfiskar är glada.

Klockan är närmare två när vi glider in på hotellet och börjar skriva den här bloggen.
Imorgon ska vi försöka spela kl.12 turren på Venetian om vi nu är vakna då.
Senare på kvällen kommer Niklas M från Norberg att landa och ansluta till det redan framgångsrika HPK teamet i Vegas :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket roligt att läsa om era strapatser i sin city =)

(lite dåligt med "sin" dock, när ska ni på strippklubb???) =)

Hälsa grabbarna att jag inte kan regga dom till premiären förrän dom har mailat mig sina önskade användarnamn och mailadresser.
Det är 61 reggade just nu så det börjar bli ont om tid.

Ha det så skönt

Rille