söndag 16 augusti 2009

Dag 2 - Frys in the heat

Vaknar upp vid tiotiden och är skapligt pigg.
Snackar med dom andra i rummet mitt över gången och vi bestämmer oss för att käka frukost på hemmaplan.
Det blir en runda på andra våningen i Stratosphere och när vi dessutom hittar en rabattkupong i ett häfte på ett mexicanskt ställer så testar vi det.
Tyvärr beställer jag en frukostmeny som ju i praktiken är en riktig måltid, skulle valt en omelett istället.
Det kommer en stor tallrik med diverse grejer i mexicansk stil på och det är inget jag riktigt gillar (som tur va är det inga räkor......)

Sen tar vi bilen för att åka till en affär jag besökte förra gången vi var här (tog en taxi då).
Mitt minne sa mig ungefär hur vi skulle åka, jag hade nästan rätt det var en högersväng har glömt bara.
Väl där så handlar jag lite tröjor så jag iaf klara mig en vecka.
Mitt i värmen tar vi bilen till Frys....

Fry's är en stor elektronikkedja som ligger nästan vid flygplatsen.
Här hittar vi den videokamera vi söker en Sanyo och både Pekka och jag slår till och köper varsin med 16gb minne till.
Den kostar ca 4k sek med minneskortet.

Vi tar bilen tillbaka till hotellet för att ladda kamrorna och chilla lite.
Än så länge har vi inget internet aktiverat på rummet men vi ska fixa det senare ikväll.
Men börjar iaf skriva blogg om man som hände första dagen.

Strax för kl.17 drar vi till Orleans där vi ska göra vår pokerdebut i Vegas 2009.
Men första ska vi utnyttja en rabatt vi har i Las Vegas Advisor där man får käka 2 buffeer och betala för 1.
Eftersom vi har två LVA så kan alla fyra käka buffeen för endast 7.50 dollar var.
Dom har ju det mesta i matväg,tyvärr är jag inte jättehungrig, men det blir iaf en fin tallrik italienskt (pizza+pasta) och lite annat men avslutar allt med glass.
Alldeles för mätta går vi till pokerrummet för att regga oss till kl.19 turren en 120 dollars freezeout med 7500marker, 20min perioder.

Exakt kl.19 drar turren igång och jag hamnar på ett ok bord med några bra spelar och en del riktigt crazy spelare.
Tyvärr träffar jag inte en enda flopp. Jag är med och pottodds synar en hel del gånger men som sagt inga potter till mig.
Mina två överlägset bästa händer första timmen var 88 och 77 men jag vinner inte en enda pott. I pausen efter 3 perioder har jag 5500 marker.
Tyvärr är Anders redan ute. Han åkte redan efter ca 25min då hans QQ med J hög flopp gick in i ett set.
Efter ca 1.5h vinner jag äntligen en hand då jag har BB och det checkas hela vägen till showdown och mina 10 8 vinner jättepotten :-)
Blindsen är 200/400 med ante 50 då jag får min första hand för dagen, KK, och en spelare höjer till 1200 jag väljer att bara syna.
Det är två till som synar och floppen är 2 2 5 han som höjde betar ut 2k, jag har bara 3.7k kvar så ställer in allt.
Två viker men han steker lite och sen foldar han ! (kostade ju bara 1.7k i en 11k pott)....
Men jag är nöjd har nu 11k och blindsen går upp igen till 300/600 ante 50.
Totalt var det 53 spelare med och det är 41 spelare kvar när jag har blindat ner mig till 9.8k.
Har BB när damen på SB synar upp och vi två ser floppen J 5 2 (två spader) och hon beter 1500.
Jag har 5 4 spader och väljer att trycka in allt
Rätt eller fel ?

Hon täcker mig och synar med KJ.
Potten är på över 20k och turn kommer 6 (jag får ett hålstegdrag oxå).
River Q och jag är ute.
Tyvärr åker Pekka ut strax efter andra pausen då blindsen hoppat upp till 500/1000 ante 100 (från 300/600 abte 50).
Tobbe kämpar och klonkar vidare med en lite stack men tyvärr räcker det bara till en 13:e plats.
Slutomdömet är att Orleans turren var riktigt dålig med för snabba höjningar och för korta perioder. Inte alls värt 120 dollar......














Vi tar bilen tillbaka till hotellet och aktiverar internet för att eventuellt kunna slänga upp lite bloggmaterial under natten. Otur som jag har så verkar jag ha fått en måndagsexemplar då min videokamera inte funkar......... har jag mest otur i världen ?
Slut på dag 2

2 kommentarer:

Blomster sa...

Kul läsning. Glöm inte bort att besöka Hard Rock Cafes pokerrum. Har hört/läst att det ska vara sjukt najs. Dessutom lär LV finaste cocktailflickorn arbeta där :)

Mharju sa...

helt rätt att dega 45s där, pretty standard.