lördag 29 augusti 2009

Dag 15 - Please wake me up

Vaknar strax före kl.14.00 och en dryg timme senare sitter vi på Roxy's, ett 50-tals hak inne på Stratosphere där dom som serverar sjunger en sång då och då,
det blir en Philly cheese steak med fries. Det smakar riktigt gott och efter maten tar vi bilen ut i Vegas för lite shopping.
Vi besöker en del affärer och det blir nån tröja till, börjar bli många nu :-)
Tillslut hittar vi Gambling Book Shop som Glimne brukar skriva om och det blir ett par pokerböcker.

Sen drar vi till Caesars för ännu en gång försöka klonka i deras kvällsturre. Tobbe står över så vi är bara tre som spelare.
Fredagkväll och 64 spelare med. Jag får en dålig start men får vara glad att jag överlevde den.
Ibörjan av 2a perioden limpar utg och utg +1 (en fisk) dubblar till 200, jag har QQ och slår upp det till 700.
Då höjer utg till 2200 och utg +1 synar, hmmm vad ska jag göra, tror ju på utg men tar synen iaf för 1500 till ihop om att klonka damen.
Floppen är 7 7 6 och utg ställer och utg +1 synar, ja jag viker nästa direkt mina damer.
Utg visar AA och utg +1 10 9 ! och AA vinner....

Jag spelar upp mig til runt 13k när bordet bryts och jag hamnar på ett slaskbord med en fisk med jättemycket marker.
Får inga spelbara händer alls utan blindar ner mig till runt 10k när jag får QQ igen.
Fisken har limpat med så jag höjer upp det och bara han synar. Flopp är Q 9 5 jag checkar han betar 2.5k.
Funderar lite men ställer in mina sista 7.5k och han synar snabbt upp 5k till och visar upp K9.
Min hand håller !?
Jag har nu lite över 20k men tyvärr går det bara 5-10 min till så har fisken spelat bort hela sin stack på 35k utan att jag fått nå mer.

För mig fortsätter korttorkan jag får inte en enda spelbar hand på över en timme och har blindat ner mig till runt 14k.
Blindsen är 600/1200 med ante 100 och jag har BB. SB synar upp och jag har Q J och väljer att köra den hårt så höjer upp pott.
Men hon i SB synar upp. Floppen kommer A 10 4 och hon checkar jag ställer in min 10k och hon blixtsynar med A9.
Japp första och enda gången jag gör en bluff för hela stacken så får jag såklart syn och åker ut.
Ute på plats 22 igen...

Lite senare åker Anders ut på 20e plats. Bara Pekka kvar att hoppas på för oss sugfiskar.
Pekka ställer all in mörkt på BB då SB höjt och får blixtsyn.
SB visar upp KK och Pekka har nöthanden J3. Flopp x x 3 turn x river J och Pekka vinner såklart :-)
Med 11 spelare kvar (9 priser) blir Pekka all in med 88 men tyvärr har en snubbe AA och Pekka åker ut.

Försöker nypa mig hårt i armen men det hjälper inte......
Jag verkar inte vakna upp ur det här mardrömmen......
Det gick illa innan Vegas och det går illa här.
Man ser så mycket fisk och dåliga spel hela tiden, man kanske skulle försöka att konvertara till fisk resten av resan.
Ska det vara så här ?

Har iaf hoppet kvar och kommer spela allt vad jag orkar den sista veckan kanske kanske kanske kan jag komma ITM en gång till (men det känns otroligt just nu).

3 kommentarer:

blomster sa...

Spelar du inge cash game alls?

dawod sa...

Kul att följa er i bloggen - och förutom att pokern går tungt så verkar ni ifa ha roligt. Hoppas turen vänder sista veckan! gl! /cd

KG sa...

GRATTIS ANDERS!!