måndag 31 augusti 2009

Dag 17 - Birthdayilainen Wynnilainen Biteilainen

Vaknar tidigt är fortfarande lite dålig i kistan men när klockan ringer före kl.11 har jag sovit väldigt lite/illa.
Vi drar direkt till Wynn för att spela deras kl.12 turre med 20000 startmarker.
Tyvärr är struktur inte den vi läst om utan det går mycket fortare.
Trött, magsjuk och konstigt nog hungrig (blev ingen frukost) så känner jag mig inte alls bra vid bordet.

Det blir 23 spelare och redan i första perioden har jag tappat över 5k och det fortsätter nedåt.
Efter 2 timmar kommer första pausen och jag har runt 8.5k. Tar mig till närmaste cafeet och ställer mig kö för en Panini.
Tar precis hela pausen innan jag får den och hinner preics tillbaka till första handen med mackan i en påse.
Wynn är ju billig får en cola + macka (skinka/ost) för lite över 100 SEK :-)

Blindsen är nu på 500/1000 ante 100 och Pekka ställer utg med ca 8k och har KJ men Tobbe hittar AA och Pekka är ute.
Går väl ett varv sen är det min tur jag ställer på knappen med A10 men SB har 1010 och jag åker på 16e plats.
Går ett varv och kollar in nybyggda Encore och kör lite slotsmaskiner utan framgång.

Pekka och jag går runt lite på Wynn sen drar vi tillbaka till pokerrummet. Då är turren klar och Tobbe har varit med och delat segern och fått nästan 800 dollar.
Det är vi sugfiskar glada för. Anders kom 7a på sin födelsdag !

Vi åker tillbaka till hotellet där vi köper biljetter till showen Bite som vi ska bjuda Anders på senare ikväll.
Sen blir det vila på rummet jag känner mig ju inge vidare.
På kvällen bjuder Anders på mat då käkar vi på ett italienskt ställe och det är grymt gott.
Men tyvärr klara jag bara av att käka 1/3 av min pasta men det är troligen den bästa pastan någonsin.
Sen börjar showen Bite och den har ett vampyr/rock tema innehåller en hel del dans + akrobatik och trolleri.

Helt ok show och kvällen avslutas med slotsmaskiner och drinkar plus en del blackjack. Blir iaf ett litet plus.
Känns jobbigt att poker går illa men ännu jobbigare att dagarna i Vegas blir färre och färre......

2 kommentarer:

europa12 sa...

tja grabbar, tråkigt att du inte mår bra Jörgen, men va fan Wynn ska man ju gå till på nätterna då ni, hehe och grattis på födelsedagen Anders, även om det är dan efter, men ni kanske känner så i alla fall:)efter all mat. lycka till med resten av spelet då.

Danne sa...

Tempo!! kom igen nu det är ju spännande läsning o det blir bara segare o segare mellan updateringarna!! snälla öka :)))