måndag 17 augusti 2009

Dag 3 - Klonkilainen

Dagen börjar med ett evigt knackade på dörren :-)
Det är Anders som är vaken och sugen på frukost. Vi var väl inte direkt redo eftersom vi vaknade då och klockan är 10.30.
En dryg timme senare efter att jag uppdaterat blogg drar vi iväg till Frys igen för att min videokamera ska bytas.
Det löser sig efter lite datakrångel så får jag en ny kamera som funkar !
Sen blir det Las Vegas Outlet ett stort köpcentrum med en massa butiker som ligger vid flygplatsen.
Vi käkar en fin pizzaslice frukost på Sbarro innan vi vandrar runt hela köpcentrumet i jakt på det perfekta fyndet.
Blir en del inköp för alla och jag lyckas iaf köpa några par strumpor :-)

Man blir fortfarande alltid lite chockad varje gång men kommer ut i öken solen,
Idag är det helt brutalt varmt och helt klart det värsta jag någonsin kännt, skulle tro på runt 45 grader.
Vi överlever dom drygt 100m till bilen och 2min senare har AC:n börjat kyla ner oss.
Blir en snabbsväng till Walmart för inköp av lite dryck att ha på rummet.
Nu börjar den elektroniska nyckeln till bilen att krångla lite, den vill inte låsa upp men vi lyckas efter en stund,
Resten av dagen/kväll krånglar den oxå men att låsa/låsa upp. Kanske är nått med batteriet, vi ska iaf åka och snacka med biluthyrningsfirman imorgon.

VI åker tillbaka till Stratosphere och laddar en timme innan vi åker ner till downtown för att spela på klassiska Binions och deras 125$ turnering.
Turren börjar kl.18.00 med 10000marker och dom tre första periodern är 20min sen 30min perioder resten.
Tyvärr är det bara 18 spelare med. Tydligen är det lite av lågsäsong då många behöver ladda om efter WSOP.

Jag hamnar på bord 21 plats 8 tillsammans med Anders. Är mest locals med i turren men en och annan fisk hittar man ju snabbt.
Det limpas mycket och jag är med och ser en massa floppar billigt. Får AK och höjer upp, en spelare synar och flopp är Q 9 9 jag cb och han dubblar mig
Tar synen och turn är blank han betar och jag väljer att ge upp potten är nu nere på under 7k redan efter 3omin spel.
Vinner sen en limpad pott där jag har K10 med flopp 6 7 8 alla hjärter (jag har 10h) turn 8 och river 9 då blir det lite action och jag vinner en ganska stor pott.
Är tillbaka över startstack vinner även mindre p.ott med QQ. Sällan jag spelat så många floppar men det gick eftersom bordet gillade att limpa.
Limpar med A9 ruter och floppen kommer 7 5 3 alla ruter ! :-)
En betar 200 jag synar och två till synar bakom, turn Q och nu betar han 200 igen jag väljer att bara syna det gör dom andra oxå.
River K och han betar 200 igen !? då slår jag upp det till 1700, killen efter går all in för 7k en fold och han som betat steker en stund men viker (han hade 77 säger han sen).
Jag blixtsynar såklart :-) Har nu över 20k och det känns bra. I sista handen innan pausen är det en som höjer och jag synar med 10 10.
Flopp Q 5 5 han betar jag synar (tror jag leder) turn A och han satsar hårt jag får steka lite men viker.
Jag visar 10 10 och han visar AK. Men har iaf 19k efter en timmes spel (Anders har inte spelat många händer och inte vunnit nån pott).

Är med och ser en massa floppar ibörjan av andra timmen oxå. Men får även den del bra händer typ AK och AJ som jag försöker slå upp det med efter en massa limpar men får alltid 1-2 syner och missar alla floppar så efter cb ger jag upp dom.
Får 10 10 igen mot samma snubbe som jag hela tiden förlorat mot (med AK,10 10 tidigare). Jag reraisar preflopp men han synar och floppen är 6 2 2 (två klöver) han betar ut jag synar bara.
Turn 3 och han satsar igen men nu ganska billigt , ska kanske slå om här men väljer att bara syna.
River 9 klöver och han satsar runt pott 8k (jag har 11.5k i stacken). Blir ett långt stek ala Calle men viker mina 10 10 tror han hade mig.....

Fortsätter att gå tungt träffar inga floppar som jag limpat med i. Anders har väl vunnit nån liten pott men även förlorat några och är short när han ställer in med A9 för drygt 4k.
Jag är nu nere på under 8k och tittar ner på AA (!) det klart jag måste syna och tyvärr slår jag ut Anders.
Har då runt 15k men det fortsätter iskallt får Pekka på stolen bredvid mig och han går oxå dåligt lika som Tobbe på det andra bordet.
Pekka är all in med K9 och vinner mot A3 så att han iaf kommer över startstack igen.
Blindsen är 400/800 med ante 100 och jag har runt 8k när det blir finalbord.

Binions har ju en kul grej att man får spela på ett speciellt finalbord som ligger lite upphöjt precis innanför railen (är nån railbird där).
Vi är 3st HPkare på finalbordet men ingen av oss har över 10k. Jag lottas in på kanske den sämsta platsen man kan ha stol 1.
Blir till att spela överlevnadspoker och det kan jag ju :-)
Går all in och vinner blindsen direkt ibörjan. Tyvärr åker Pekka ut på 10e plats då hans motståndare träffar knekten på river.
Tobbe dubblar upp då hans A8 träffar A på turn mot 99. Jag fortsätter med att vinna en pott per varv då jag ställer och ingen synar.

Lyckas hitta en hand, KK, och nu höjer jag upp till 3k och en äldre dam synar
Flopp knekt hög och jag ställer in och hon synar med QJ men min hand håller och jag är upp på 20k.
Det åker ut lite småstackar och vi är 5 kvar, det är 3 priser.
Jag (19k) och Tobbe (9k) ligger klart sist och blindsen är 600/1200 ante 100.
Tobbe ställer och jag sitter nästsist och ser ner på 99, ska jag syna ?

Jag synar iaf och det är en coinflip som jag vinner och tyvärr slår jag ut Tobbe.
Här kan man verkligen fråga sig om man ska softspela mer mot varandra ?Vi har pratat om att vi iaf inte behöver bluffa mot varandra och inte syna ner med dåliga händer.
Men i det här fallet har jag en hand (99) som borde vara bäst på ett 5-manna bord och dessutom är vi långt efter dom tre första och det är bara tre priser.
Rätt eller fel ?

Jag ligger sist och det blir direkt snack om att göra ett ballongpris och det klart jag är med på det.
Vi tar 60 dollar från varje prisplats till 4:an.
Blindsen är nu på 800/1600 ante 200 och jag har vunnit lite småpotter och har 38k.
Chipleadern höjer till 4800 jag har SB och synar med AK även BB synar.
Flopp A 8 3 jag checkar BB satsar 5000 och chipleader höjer till 10000.
Inte mycket att funderar på för mig jag ställer in allt och BB foldar men chipleadern synar med A10
Min hand håller och nu är jag chipleader med över 80k ! :-)

Lite senare får jag 10 10 och en höjer upp det jag slår om och vi blir all in.
Han har AQ men även denna coinflip vinner jag (när hände det senast att man vann 2st coinflips i samma turre) och han åker ut.
Nu är vi 3st kvar och dom andra hamnar i en duell som den med mest marker vinner.
Så helt plötsligt är jag heads up som klar chipleader.
Vi ändrar lite i priserna så 2an får lite mer (alltid bra att gardera sig).
Markerna går lite fram och tillbaka men känns som jag har bra koll.
Blir ganska segt hu och vi håller nog på i 40-45min innan det avgörs.
Jag har Q8 och floppen kommer Q 10 x (två klöver) och jag betar ut han ställer in.
Tar synen och han har J10 och min hand håller igen ! :-)

Så skönt att vinna en turre och klassisk mark på Binions oxå där WSOP spelats i många år.
Jag får 755 dollar, ger lite dricks plus att vi har en deal på 20% inom team HPK.
Blir iaf över 550 dollar kvar til mig det behövs verkligen efter mina kamerainköp m.m.
Dessutom får alla som vinner en turnering på Binions spela en 2500$ freeroll på tisdag kl.16.00
Så då ska jag tillbaka och försöka klonka :-)

Kvällen avslutas med en Angusburgare på McDonalds Stratosphere.
Grymt god burgare med svamp helt klart nr.1 på den här resan.
Somnar väl in vid två tiden och dag 3 är över.

5 kommentarer:

BJ sa...

Bj sa...
Hej o grattis Jorge !!!Acn är fixad och betald(fick ner den till 2500)och alla verkar nöjda när vi spela i söndags !!Hoppas att du klonkar stort resten av din vistelse där borta mvh BJ

Anonym sa...

GG WP, men stek inte fööör mkt :))

Anonym sa...

Snyggt! gg wp nh gl thx u2 :)

Joge

Anonym sa...

"Blir ett långt stek ala Calle men viker mina 10 10 tror han hade mig....."

- Jag gillar ditt tillägg här:
"tror han hade mig", joo för annars hade du väl synat;)

Fråga 1. Syna(verkar som du har lite dåligt samvete mot Tobbe här, men med tanke på att ni båda var hyffsat short så anser jag det mest fair mot bägge att syna här....jag menar ni söker ju coinflipp i detta skede. Visserligen kanske inte mot varandra men dock om ni tar den mot varandra vinner ju i alla fall en...detta är ju inte säkert om ni tar varsin mot nån annan;)
Min fråga till dig:
Om du hade torskat denna coin hade du "grubblat" lika mycket då???

Fråga 2. Rätt!(båda frågorna var iofs samma;)...) Du kunde frågat tobbe om ni skulle byta 20% innan brädan kommit upp... Hade vart det bästa*L* (man hinner ju oftast inte tänka på det dock, så mitt hetaste tips till er att tänka på detta om ni igen hamnar i en avgörande coin mot varandra)

GG fortsätt såhär nu.....
Fredrik

Alex odén sa...

spelar du nått på nätet också ?
i så fall vilket nätverk och sida? om du är intreserad så kan jag ordna sjuk bra deals, med enormt hög rakeback och sjukt bra race mm. hör av dig på pokerdeal@live.com
mvh Alex