söndag 6 maj 2007

Zzzzöndag

Trött idag efter en lång lördag kom jag hem 04.45 imorse.

Men vad har hänt dom senaste dagarna ?
Under torsdagen blev det ett par Hu matcher mot Mr.K den här gången vann han båda.
Riktigt dåligt spel av mig.
Hann spela en timme på nätet och gick typ 30 dollar plus.

Fredagen försvann utan att jag kunde spela en enda hand. Var på klubben och arrangerade ett event där jag inte kunde spela själv. Men fick se ett otroligt slaskigt spel.

Lördag och Bruksmästerskap i lokalen (39 spelare).
Jag hamnade på ett intressant bord med i ordning: Jag, Peder A, Joakim S, Krister B, Peter B, David A, Wojtek J, Tony L. Vi startade med 10k marker.
I dom första tre händer jag spelar så är motståndarna helt tomma men dom försöker ändå bluffa hem potten men jag synar och har nästan 15k efter 2 perioder.
Är en hel del action på bordet och spelare åker ut.

Till första pausen efter 4 perioder har jag 19.5k och ligger 4:a av dom 31 som är kvar.
Har vunnit alla händer jag spelat (potter jag har höjt) och haft en hel del bra kort.

Efter pausen och blinds 200/400 får inga kort alls. På 300/600 händer det inte heller så mycket men stacken minskar hela tiden och är nu på runt 14k.
400/800 och 18-19 spelare kvar då får jag äntligen en bra hand KK på SB.
Robert S (som har runt 40k) höjer till 2.5k jag raisar till 6.4k.
Efter att han har stekt en stund så går han all in. Inte mycket att fundera på för mig blixtsyn och potten blir på 28k.
Han visar upp 66 och efter flopp 7 8 10 så kommer det såklart 9 på turn.
GONATT!

Dagens fråga: Är jag den som blir mest utdragen på klubben ?
(det känns iaf så).

Under kvällen slaskar jag i en sng och åker med 33 mot KJ i en storpott.
Blindsen var höga och jag hade knappen så var bara att ställa med 33.

Bruksmästerskapen vann Rami K före Robert S.

Under natten testade jag för första gången Kinapoker på 3 spelare och 17 kort var.
Tobbe R, Henrik E och jag spelade.
Regler är enkla du får 17 kort och ska bygga en hög 5 kortshand och en 5 korts 2-7 tripple draw hand en badugihand och en tre korts hand (som måste vara lägre än den första 5 kortshanden).
Det var ett kul spel och man fick verkligen fundera på hur man skulle bygga händerna.
Dessutom gick jag 15:- plus (tack Tobbe).

Blev även 4-5 timmars 5/10 cg. Hade två spelbara händer på hela tiden (JJ) vann båda dom men var småpotter. Näst sista handen får jag äntligen J3 och höjer såklart upp till 60. Men får omslag med 100 till. Jag måste ju syna :-)
Flopp kommer J 8 4 och jag checkar.
W betar 150 jag ställer in mina 550 han steker men synar.
J3 håller och jag dubblar upp.
Vid 04.00 avslutar vi och jag gick 700 plus på cg.

Söndag idag och ska spela lagpokern på Betway ikväll kl.19.
Ska försöka pressa någon sat/turn eller lite cg oxå.
Sen får man ju inte missa hockey-VM där Svergie prceis som vanligt ska krossa Finland ikväll.

Inga kommentarer: