tisdag 1 maj 2007

Skit Maj, Maj skit

Spelade en satellit på hemmaklubben för 300:-. Fick inga spelbara kort innan pausen men lyckades ändå spela upp mig till 8800 (start 6500).
Direkt efter pausen har jag SB på 200 och UTG Mr.B höjer till 1000 spelaren efter Mr.H synar och alla foldar till mig. Jag tittar ner på AK och funderar en stund på vad jag ska göra är 2600 i potten och jag täcker dom som är kvar i potten. Ingen av dom två som lagt in 1000 i potten är tajta spelare så finns en god chans att jag leder med AK eller att dom lägger sig om jag höjer.
Så jag går all in !
BB foldar och UTG blixt synar (ajajaj) UTG+1 steker länge men synar tillslut.
UTG har KK och UTG+1 har AQ.
Jag får ingen hjälp och KK vinner är sen shortstacked med 1900 kvar och åker ut några händer senare.
Var det ett riktigt dåligt fiskspel av mig ?


Lite senare spelade jag cg 5/10 på klubben har ca 920 i stacken. Vi är 5 spelare och jag har BB.
UTG höjer till 40 och UTG+1 synar dom andra foldar till mig. Jag har 6 4 i hjärter och potten är 95 kostar 30 att syna så jag synar.
Dom andra har ungefär lika stora stackar.
Floppen kommer 5 7 hjärter och J i ruter.
Spelare 1 satsar 75 och spelare två synar. Jag ställer all in direkt !
Potten är på nästan 300 så jag tänkte ta hem den direkt.
Spelare 1 foldar men Spelare 2 som har ca 700 i stacken steker lite med synar sen.
turn hjärter 9
river spader 8
Jag får in färgen MEN spelare 2 har KJ i hjärter och tar hem hela potten på ca 1700:-
Lite senare förlorar jag även mina sista 110:-.
Överspelade jag mitt straightflush drag ?

Avslutar den här helt värdelösa dagen med lite cg på nätet där jag får 10 10 och synar en höjning och det kommer en låg flopp han ställer jag synar. Har har AK och klonkar K på turn.
TILT......

En otroligt dålig start på Maj och på bloggen.........

Det kan väl inte gå sämre ?

5 kommentarer:

Nicklas sa...

AK-handen. Du har dålig position, potten är bra och varför ska de ha AA eller KK? Tycker det är väldigt standard att ställa in med AK där i en turnering, speciellt med 2 alaskputtar som kanske synar ner dig med sämre ess. Bra spelat. Bättre lycka nästa gång.

Den andra handen.. Vet inte.. I hallsta stackar man ju nån med toppar el. överpar där om man drar in stegen, kan finnas en del värde i att bara syna också mot flera spelare. Lite klurig hand, inte fel att försöka ta potten heller. Jag skulle iaf ha övervägit att bara syna också.

Unknown sa...

Tyckte du spelade rätt i båda händerna... första handen får man räkna med att få en syn ganska ofta och hamna i en 50/50 situation, men väldigt ofta kommer du ju dominera båda två där.
I cg-handen - helt rätt, din hand blir inte lika sexig på turn och hela spelet går ju ut på att få bort ett bättre färgdrag... det bästa vore ju om du fick syn av AJ utan färgdrag eller QQ/KK/AA, det senare kanske inte så troligt. Tyvvär var du uppe mot en av de få händerna du inte vill se där. Om man har flera motståndare i den potten och man tror att de flesta kommer att syna med färgdrag kanske man ska lugna ner sig eftersom färgdrag med två överkort till dina ger motståndaren väldigt bra odds.

Unknown sa...

Gillar dina första två headlines: Sköna Maj.... Skit Maj, Maj skit lol

Du... skicka bilderna är du snäll..

Unknown sa...

... och lägg upp en länk till våran blogg

svensk sa...

64-handen är lurig. Man är (54%)tror jag mot alla överpar. Conflip mot 2par och 33% (typ) mot set.

Att han skulle ha bättre färgdrag var ju oflyt. Även om synen är väl inte direkt den bästa om man tänker på vems all-in han synade (med tanke på din table image).

Ett annat alternativ är att betta ut floppen för att göra ett kraftigt bet på turn också. Men om man missar så är det inte så rolrigt längre. Med all-in slipper man alla bekymmer.

Jag gillar dina krav på bankrullen. Man hör ofta att vissa vinner en massa på en nivå dom inte har rulle för. Dom går bra i ett par dagar sedan när det tar emot går dom gula eftersom dom tycker att det bara är otur involverat. Tjat, tjat av bad beats hela jävla tiden när man sitter brevid. Om man ska spela poker någorlunda seriöst måste man ha råd att ha otur.

Vad är det för praktik du är på? Tycker fan synd om dig..Nja, kanske inte :)