torsdag 10 maj 2007

Torsk på Tallinn

Under tisdagen spelade jag bara en halvtimme på Svenska Spel och backade som vanligt där......

Men onsdag blev lite roligare.
Började med lite 0.25/0.50 Holdem på Unibet gick runt 30$ plus på 35 min.

Sen bar det av till klubben för lite live spel med mycket bra struktur.
Vi var 5 spelare som kvalat in via onlineligan plast 2-6 och spelade nu om en NordicBet Superweekend resa till Tallinn, Estland.

Tyvärr kunde inte Henrk E komma så han blindades bort.
Alla började med minst 10000 marker jag fick 12000 eftersom jag var 2:a i ligan.
Det var 20min perioder.
Jag fick en helt okej position vid bordet.
Jag,Anders E, Nichlas G, Henrik E (borta) och Tobbe R.

Det var ganska lugnt spel och jag kunde stjäla en hel del blinds för att sen gå in i någons monster och jag fick börja om från början igen
Ni som känner mig vet att jag ALDRIG stjäl utan jag har BRA KORT ;-)
Hade AA och KK men fick ingen action med dom.
Blinds 500/1000 och det börjar blir dyrt för alla. Henrik och Anders är utslagna.

Då kommer handen med stort H.
Jag har BB och Nichlas på knappen höjer till 2500 tot. Tobbe R synar och kostar mig 1500 (har 15000) så jag synar oxå.
Jag har 8 6 i hjärter.
Flopp 5s 6c 9s
Tobbe checkar och potten är på 7500 så jag satsar 4000.
Nichlas G går all in och Tobbe foldar.
Potten är på 24800 och det kostar mig allt 9300 att syna.
Jag stekar rätt länge här. Vad kan han ha ?

Sätter honom på pocketpar typ 10 10, J J eller möjligen ett färgdrag i spader (men tror inte riktgt på det) kanske ett set.
Kommer fram till att jag troligen har 9 outs (4st 7;or, 3st 8:or och 2st 6:or)
Potten är rätt stor och jag ligger ju tvärsist om jag foldar och har ett M värde på ca 6.

Tar iaf synen och potten blir på 34000 (av 55000 i spel).
Han slänger upp 8 7 ruter för färdig stege.
Ajajaj nu har man skitit i det blå skåpet.

MEN för en gångs skull så har jag mycket tur.
turn 6
river 8
och megapotten är min med en kåk :-)

Efter den handen så åker snart Nichlas G ut och det blir heads up mot Tobbe R.
I en av dom första händer blir det action då jag limpar med och han höjer 3500, jag reraisar 10000 till, han steker men går sen all in.
Jag synar och potten blir på 42000.
Han har A6 och jag har AK
Ingen träffar och TALLINN here I come !

Riktigt skönt att vinna men inte lika kul att vinna efter att haft sån tur......

Blev lite kinapoker på 3 personer med 17 kort var och sen lite Dealers Choice cashgame.
Går lite upp och ner men slutar hela 80:- plus.

4 kommentarer:

Unknown sa...

för en gångs skull...? Du har väl alltid tur!! Född med en höstsko i röven och en fyrklöver i mungipan :)

Grattis till klonken iaf.. hoppas jag klonkar på måndag.

svensk sa...

Jörgen, bokför dina resultat? Du kanske har skrivit det redan iofs

Neverbluff sa...

Jorå jag skriver allt även dom där 80:- plus på klubben.
Har bokört sen augusti 2006 och ännu ingen minus månad.

Unknown sa...

grattis jũrgen.. tror Tallinn saknar dig