måndag 7 maj 2007

2:a i onlineligan

Körde lite uppvärmning inför onlineligan och spelade riktigt illa i en cg Omaha förlorade hela inköpet då en snubben drar in en färg på rivern.

Sista onlineligan 20$ freezeout och det blev 10 spelare.
Jag började lugnt och låg hela tiden runt startstacken på 1500.
Med 5 spelare kvar får jag bra kort och vinner en coinflip med AQ mot 10 10.
Ett par händer senare får jag AK på knappen och höjer 3xBB spelaren på BB ställer jag synar och vinner med AK mot AQ.
Är då stor chipleader.

Men det svänger i poker.
3 spelare kvar och på SB blinds 150/300 så synar jag med 9 6. Alla tre ser floppen 4 6 9 och potten är 900. Snillo satsar 450 Aifus synar och jag höjer till 2700 och Snillo lägger men Aifus går all in 4100 jag synar.
Aifus har AA
turn 10
river 10
och han vinner på högre två par.
Stor tilt där.

Några händer senare floppar jag färg med Qh Jh men på rivern kommer fjärde hjärtern och Snillo dubblar upp och jag har 500 kvar.
Men lyckas spela all in och dubbla upp ett par gånger och Snillo åker ut mot Aifus.
I heads up så är jag i ledning ett tag med tappar en storpott med AT mot TT.
Är väg tillbaka med AK mot J7 i en 9,5k pott men han klonkar en 7:a och jag åker ut på andra plats.
Blev 60 dollar får väl vara nöjd iaf

Inga kommentarer: