tisdag 1 maj 2007

Sköna Maj välkommen

VÄLKOMMEN !

Jag har efter hårda påtryckningar fallit för trycket och startar nu min Pokerblogg.
Bloggen kommer innehålla allt som händer i mitt pokerliv :-)

Lite bakgrundsfakta:
Är 33 år och mellan två jobb.
Har spelat poker på nätet sen augusti 2004
Sen 2005 har jag spelat en hel del livepoker på klubbarna i närheten.
Oftas blir det 2-3 dagar i veckan med livepoker som ju är så mycket roligare än nätpoker.

I livepokern är insatserna oftas mellan 150-400:- för turneringarna och från 1/2 till 5/10 i cashgame. På nätet är jag fortfarande lite feg(!). Kör 5-30$ turneringar och satelliter till större turneringar. SNG spelar jag ofta på 10$ nivån. Cashgame ofta NL 0.25/0.50$ och 0.50/1$ som högst.
Mitt problem är väl att jag spelar på runt 20 sajter och har lite pengar på varje sajt.
Men ingen sajt som jag har riktigt mycket på. Vilket gör att jag försöker hålla mina bankrulle krav på varje sajt och det gör att jag inte spelar så högt.

Har sen augusti 2006 skrivit upp allt jag spelar så jag lätt kan se om jag går plus eller minus på pokern. Har sedan jag börjat bokföra inte haft en enda minus månad.

Okej vad är då målet med pokern och den här bloggen ?

Det stora målet för mig är att kunna spela poker på heltid (så man slipper AF) och behöver då inte dra in några fantasisummor i månaden utan för mig räcker det bra om det motsvarar A-kassan.
Ett mindre mål på vägen är att någongång besöka LasVegas.
Ett annat mål är koncentrera min bankrulle till 2-3 sajter och ska därför försöka plocka ut pengar och flytta dom till dom sajter jag väljer.

Målet med bloggen är försöka hålla mig seriös och förhoppningsvis få lite tips från läsarna.
(OM det nu blir någon som läser det här)
Jag kommer försöka lägga upp lite intressant händer för att få tips på andra tankesätt.

Blev ett väldigt långt första inlägg hoppas det inte tråkar ut för många :-)

Fråga: Vilka sajter ska jag välja ?

Inga kommentarer: